Kampanie PPC – jak zarabiać na nich więcej?

Kampanie ppc to jedna z najprostszych dróg do tego by Twój biznes zaczął się rozwijać. Bez względu na to w jakiej branży działasz potrzebujesz wsparcia w postaci nowoczesnych narzędzi marketingowych, które pozwolą Ci dotrzeć dokładnie tam gdzie chcesz – czyli do Twoich klientów.

Takim narzędziem są kampanie PPC – obecnie jedne z najskuteczniejszych metod marketingu internetowego. O ich skuteczności przekonało się już bardzo wielu przedsiębiorców. Wystarczy, że wpiszesz dowolne hasło w Google, a zobaczysz jak wiele reklam pojawi się w odpowiedzi na Twoje zapytanie. To właśnie reklamy PPC.

Skuteczne czyli jakie?

Najpierw wypadałoby zadać sobie pytanie kiedy kampania jest skuteczna? Na pewno wtedy gdy środki wydane na kampanię zwracają się – czyli dla przykładu wydaliśmy na kampanię 1000 zł, dzięki niej uzyskaliśmy sprzedaż na sumę 1500 zł. Możemy uznać, że kampania jest skuteczna. Ale…no właśnie…przecież uzyskany z kampanii przychód mógłby być znacznie wyższy. Bo dlaczego nie uzyskać sprzedaży na poziomie 10 000 zł i więcej? To jest możliwe.

Jak to zrobić?

Chodź działanie systemu reklamowego Google jest dość proste, o tyle uzyskanie zadowalających efektów kampanii wymaga już pewnego nakładu pracy. Niezwykle istotne jest to odpowiedni dobór słów kluczowych, na które będzie wyświetlać się reklama, ustawienie stawek, które pozwolą na wyświetlenie reklam na odpowiednim miejscu i wreszcie najważniejsze – czyli wnikliwa analiza i systematyczna optymalizacja, która pozwoli uczynić kampanię skuteczniejszą.

Samemu czy z agencją?

Prowadzenie skutecznej kampanii wymaga przede wszystkim dużego nakładu czasu, ale i wiedzy oraz doświadczenia. Niewielu przedsiębiorców może pozwolić sobie na to by poświęcić godzinę czy dwie dziennie na analizę wyników kampanii i jej optymalizację, na testowanie nowych słów kluczowych, modyfikowanie treści reklam czy zmianę ustawień kampanii. Im bardziej rozbudowana kampania tym zakres prac jest większy.

Dlatego coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na współpracę z agencją sem. Zaletą zlecenia prowadzenia kampanii zewnętrznej firmie to przede wszystkim wygoda i oszczędność czasu, który przedsiębiorca może poświęcić na rozwijanie swojego biznesu. Wiąże się to z dodatkowymi kosztami, jednak efektywnościowy model rozliczeń jest czynnikiem motywującym agencję do osiągania jak najlepszych rezultatów dla klienta. Dzięki czemu obie strony są zadowolone.

 

Materiał zewnętrzny