Kiedy wysyłać kampanie email marketingowe?

Wiesz, że email jest jednym z najlepszych sposobów komunikacji z klientem. Jednak część twoich wiadomości ma świetne wyniki, inna część znacznie gorsze… Często nie zależy to jedynie od kreacji – powodem może być czas wysyłki. Kiedy najlepiej jest wysyłać kampanie email marketingowe?

Czy istnieje idealny moment na wysyłkę kampanii email marketingowej?

Jeżeli myślisz, że w tym artykule odnajdziesz radę w stylu „wyślij maila do swoich klientów w TEN dzień i o TEJ godzinie, a sprzedasz cały towar z magazynu”… to się mylisz. Każda branża i każdy biznes różnią się od siebie, dlatego nie istnieje jedna uniwersalna idealna pora na wysyłkę kampanii email marketingowej.

Jak dobrać najlepszy moment na wysyłkę kampanii?

Statystycznie najwięcej wysyłek email marketingowych wyrusza na spotkanie z odbiorcami we wtorki, środy i czwartki, najczęściej dzieje się to w godzinach porannych. Czy to najlepsza pora? Podzielimy się z tobą kilkoma bardzo istotnymi informacjami, które pozwolą ci odnaleźć doskonały timing dla wysyłki TWOJEJ kampanii.

Przede wszystkim musisz badać swoją stronę, ruch na niej, swoich wizytatorów. To dzięki tym danym jesteś w stanie ustalić, kim jest odbiorca twojej kampanii (zwłaszcza jeżeli zapisują się oni do bazy głównie poprzez formularz umieszczony na stronie www). Wysyłkę zaplanuj tak, aby dotarła do skrzynek przed największą aktywnością swoich klientów i potencjalnych klientów.

Pamiętaj też o tym, że ustalona godzina i dzień wysyłki działają w „zwykłych” okolicznościach – zupełnie inaczej może zachowywać się twój odbiorca w wyjątkowych sytuacjach, jak np. przed świętami bożonarodzeniowymi czy Walentynkami.

Wszystkie te informacje (i o wiele więcej!) poparte są twardymi danymi liczbowymi, które znajdziesz w jednym opracowaniu - raport email marketing powstal na bazie doświadczeń przedsiębiorców różnych branż i dziedzin.

Nie daj się zapomnieć!

I najważniejsza rada – email marketing pozwala na zbudowanie trwałej relacji z odbiorcami newslettera… o ile wysyłasz swoje wiadomości REGULARNIE. Jeśli raz zainteresujesz adresata swoją wiadomością, zwiększa się szansa na to, że będzie chciał odczytać kolejną. I każdą następną!

 

Materiał zewnętrzny