Narzędzia wspierające marketing online - jakie wybrać?

Dzisiejszy marketing nie może obyć się bez internetu. Trudno bowiem wyobrazić sobie skuteczną kampanię reklamową okrojoną o newslettery, działania na portalach społecznościowych czy filmy promocyjne. Nic więc dziwnego, że firmy zajmujące się marketingiem poszukują coraz to nowych rozwiązań usprawniających czasochłonną pracę. Przydatne okażą się specjalistyczne programy, za które wcale nie trzeba płacić wygórowanych kwot. Oto kilka z nich.

Senuto

Co prawda jest płatne, ale specjaliści Adwords cenią sobie jego przydatność, nie przejmując się ceną. Okazuje się bowiem niezbędne w codziennej pracy marketingowca internetowego. Posiada w swoim menu narzędzie do wyszukiwania fraz w języku polskim, a także słów kluczowych oraz synonimów. Jakość widać gołym okiem – Senuto proponuje frazy nad wyraz precyzyjne, które z powodzeniem można wykorzystać w kampanii. Tutaj mała pożyczka nie zaszkodzi, bo program jest wart stosowania na co dzień.

Semstorm

Semstorm jest najbardziej precyzyjnym narzędziem na rynku, posiadającym największa bazę słów kluczowych, dane pobiera bezpośrednio z Google m.in. poprzez API. Może ono wspierać nasze codzienne działania marketingowe w Internecie, pomagać w wyszukiwaniu fraz o wysokiej jakości pozycjonowania. Dodatkową opcją jest możliwość analizy konkurencji oraz potencjału słów kluczowych.

Google Keyword Planner oraz Keyword Tool

Powyższe programy nieprzypadkowo wymienione są w jednym punkcie. Pierwszy bowiem oferuje dostęp do wielu przydatnych fraz do pozycjonowania, jednak nie uwzględnia tych typu long-tail. Niezaprzeczalną jego zaletą jest fakt, że nie trzeba za niego płacić. Drugi z nich natomiast wiąże się z kosztami, ale za to mamy pewność, że podczas pracy nie ukryje nam się żadna fraza long-tail. Program posiada kilka opcji dostępnych na różnych półkach cenowych, więc możemy wybrać tę, która najbardziej nam odpowiada.

Brand24

Rodzime narzędzie do monitorowania internetu, które pozwala nam zobaczyć wszelkie artykuły i opinie na wskazany wcześniej temat – i to w czasie rzeczywistym. Dzięki takiemu rozwiązaniu możemy szybko zareagować w razie pojawienia się niepochlebnego zdania. Reputacja nasza oraz klientów nie ma więc możliwości ucierpieć. Narzędzie jest płatne, ale dopiero po zakończeniu etapu korzystania z niego. Nie ma umów oraz konsekwencji w razie rezygnacji po miesiącu lub dwóch.

Narzędzia wspomagające marketing internetowy to przydatna rzecz. Dzięki nim możemy sprawnie wyszukiwać frazy do pozycjonowania oraz prowadzić bieżącą analizę konkurencji. Warto jednak pamiętać, że są one tylko dodatkiem do naszych umiejętności, intuicji oraz znajomości rynku. Bez nich bowiem najlepsze nawet narzędzie może nas wprowadzić w błąd.

 

Materiał zewnętrzny