Responsywne strony internetowe

Jak podają wyniki badań Gemius/PBI: w październiku 2017 roku 21,3 miliony Polaków korzystały ze smartfonów i tabletów do przeglądania Internetu. Rozwiązania mobilne cieszą się rosnącą popularnością przede wszystkim dlatego, że są wygodne w obsłudze i zapewniają dostęp do sieci w każdym miejscu i czasie. By móc spełnić oczekiwania konsumentów, firmy starają się być obecne on-line oraz zapewniać dostęp do treści internetowych z pozycji urządzeń mobilnych – smartfonów i tabletów. Można to osiągnąć między innymi poprzez wdrożenie responsywnej strony internetowej.

Czym jest responsywna strona www?

Responsie Web Design (RWD) to strony tak zaprojektowane, by ich układ automatycznie dostosował się do wielkości ekranu, na którym wyświetlane są treści. Atutem rozwiązania jest to, że tworząc jedną wersję strony, wszelkie zmiany są odzwierciedlane niezależnie od przekątnej ekranu na: laptopie, smartfonie czy tablecie. Responsywna strona internetowa to również wyraźna czcionka, duże zdjęcia, czytelne opisy i nawigacja dostosowująca się do danego urządzenia. W technologii RWD może zostać wykonana nie tylko standardowa strona www firmy lub sklep internetowy, ale również praktycznie każdy inny typ serwisu internetowego.

Korzyści z wdrożenia responsywnej strony www

Za wdrożeniem strony RWD przemawia fakt, że Google promuje serwisy www dobrze wyglądające na każdym urządzeniu. Zaprojektowane więc w ten sposób witryny wyświetlają się w wyższych pozycjach wyszukiwarki, a to może stanowić element budowania przewagi konkurencyjnej firmy. Co więcej, konsumenci lubią poczucie komfortu podczas surfowania w sieci, zatem zapewnienie im wygodnego dostępu do treści i produktów on-line z dowolnego urządzenia mobilnego może być jednym z czynników umożliwiających firmom pozyskanie stałego grona odbiorców.

Zlecenie wykonania strony – co wziąć pod uwagę?

Responsywna strona internetowa to dla firmy inwestycja, do której należy odpowiednio się przygotować. Bardzo ważny jest wybór usługodawcy – można zacząć od przeglądania ofert w Internecie, a przykładowe rozwiązania obejrzeć na stronie stronywarszawa.pl. Przed podjęciem decyzji warto również wziąć pod uwagę następujące czynniki:

  • doświadczenie usługodawcy w projektowaniu responsywnych stron internetowych – warto zapoznać się z portfolio zrealizowanych projektów oraz obejrzeć działające strony korzystając z urządzenia mobilnego,

  • indywidualne podejście do klienta – stworzenie strony w technologii responsywnej wymaga przygotowania projektu, który powinien powstać zgodnie z oczekiwaniami klienta i z uwzględniać możliwości i ograniczenia techniczne rozwiązania,

  • gwarancja na przygotowaną i wdrożoną stronę www – istotne jest, aby projekt został objęty gwarancją, która pozwoli na wprowadzenie ewentualnych poprawek po jego wdrożeniu,

  • zaprojektowanie strony www z systemem CMS – łatwym w obsłudze systemem umożliwiającym samodzielne wprowadzanie zmian, na przykład wstawanie nowych produktów, zmienianie zdjęć i treści,

Konsumenci coraz chętniej korzystają z Internetu i lubią to robić wygodnie, dlatego zakupy bez wychodzenia z domu to już standard, podobnie jak dostęp do stron i sklepów on-line za pośrednictwem dowolnego urządzenia mobilnego w każdym miejscu i w dowolnym czasie. Przedsiębiorstwa, które chcą utrzymać obecnych i zdobywać nowych klientów, powinny wychodzić naprzeciw oczekiwaniom konsumentów i rozważyć wdrożenie rozwiązania na przykład responsywnej strony internetowej.

 

Materiał zewnętrzny