Przewidywane trendy w content marketingu na 2016 rok

Marketing internetowy

Content marketing z czasem staje się coraz doskonalszy – wszystko dzięki ewolucji, jaka nieustannie dokonuje się w branży. Content marketing to już nie tylko treść, mająca przyciągnąć użytkownika – to cały szereg działań i mnóstwo włożonej pracy, która ma zaprocentować. Jakie tendencje content marketingu przewidują najwięksi eksperci w branży? Czy storytelling w znanej wszystkim formie ma szanse na przetrwanie? Jaki wpływ na pracę content marketerów będzie miał AdBlock? Jak będzie wyglądał obecny content marketing? Sprawdź założenia znawców.

1. Michael Brenner

Michael Brenner zakłada, że dzięki rosnącej popularności AdBlocka znacząco wzrośnie budżet przeznaczany przez firmy na content marketing. Trzeba zaznaczyć, że na przestrzeni ostatniego roku liczba aktywnych użytkowniców AdBlocka i pokrewnych wtyczek wzrosła aż o 41 %. Liczba jego użytkowników na całym świecie oscyluje wokół 198 milionów, a nasz kraj plasuje się na drugim miejscu (zaraz po Grecji).

2. Joe Pulizzi

Joe Pulizzi sądzi, że w 2016 roku będziemy świadkami licznych fuzji i przejęć w content marketingu. Firmy niemal z pewnością będą coraz bardziej interesować się wykupywaniem witryn (przede wszystkim zaś blogów i niszowych portali tematycznych). Zdają sobie sprawę z tego, jak bardzo czasochłonne jest budowanie witryny od nowa, tak więc wobec możliwości nabycia już gotowej – chętnie skorzystają z szansy.

3. Jay Baer

Jay Baer uważa, że video zrewoluzjonizuje świat content marketingu. Wszystko dlatego, że użytkownicy sieci są wciąż nienasyceni przekazami filmowymi. Tendencja ta obejmie również branżę B2B. Wzrost zainteresowania video można zaobserwować na podstawie Facebook Live, Instagrama, a także video na Twitterze oraz Blab. Zapotrzebowanie użytkowników na przekaz video to jedna sprawa – drugą stanowi fakt tego, że video zawiera w sobie wszystko: obraz, dźwięk i tekst. Żadna inna forma nie działa w drugą stronę. Jay Baer przewiduje więc, że to właśnie video stanie się wkrótce fundamentem content marketingu.

4. Lee Odden

Lee Odden zakłada, że w 2016 roku będzie więcej współpracy w content marketingu. Uważa, że marki będą chętniej inwestować we współtworzenie contentu z liderami w branży, ekspertami z danej dziedziny, jak również klientami i pozostałą społecznością skupioną wokół marki.

5. Marcus Sheridan

Marcus Sheridan przestrzega przed oporem związanym z content marketingiem. Uważa on, że wzrastać będzie liczba firm uznających, że nie ma już nic więcej ani do powiedzenia, ani do napisania, jeśli chodzi o branżę. Takie myślenie stanowić będzie największą pułapkę sprawiającą, że pozostaną oni daleko w tyle za swoimi konkurentami. Jedynie marki brnące nieprzerwanie w content marketing coraz dalej, będą miały szansę na utrzymanie się na rynku.

6. Carlos Hidalgo

Carlos Hidalgo sądzi, że 2016 rok będzie rokiem wywierania coraz większego nacisku na mierzenie ROI. Zakłada, że marketingowcy będą poszerzali swoje umiejętności o bardziej wnikliwe mierzenie skuteczności swoich działań.

7. Ian Cleary

Ian Cleary przewiduje, że konieczne stanie się poszukiwanie nowego profilu pracownika. Content marketerzy będą musieli podnosić swoje kwalifikacje w kwestii projektowania oraz optymalizacji procesów w lejku sprzedażowym. Obecnie nie brak specjalistów potrafiących wykorzystać ruch na stronie do lepszej konwersji, jednak to właśnie specjaliści od content marketingu powinni poznać od podstaw rozmaite sposoby na polepszenie jakości ruchu. Niedługo potrzebny będzie więc pracownik łączący cechy content marketera i specjalisty od optymalizacji współczynnika konwersji lejka sprzedażowego.

8. Jason Miller

Jason Miller zwiastuje koniec storytellingu w znanej, rozbudowanej formie. Zakłada, że zostanie on zastąpiony krótkimi anegdotami, które są znacznie łatwiej przyswajalne przez użytkowników mających coraz większy problem z koncentracją uwagi na długich przekazach. Anegdota stanowi doskonały i przyjemny wycinek rzeczywistości, w łatwo przyswajalnej formie.

9. Ardath Albee

Ardath Albee uważa, że przyszedł właśnie doskonały czas na zapoznanie się z personami. To znaczy: marketerzy przywiążą większą uwagę do poznania swoich klientów. Dzięki temu będą mogli utworzyć znacznie bardziej sprecyzowaną i lepiej udokumentowaną strategię content marketingową. W założeniu będzie ona skupiała się na projektowaniu głębszego doświadczenia, niezależnie od etapu procesu zakupu.

10. Luke Kintigh

Luke Kintigh przewiduje reorganizację działów marketingowych. Uważa, że rosnąca zbieżność treści, mediów i danych zmusi firmy do zreformowania aktualnych ról pełnionych przez specjalistów w zespołach marketingowych. W ten sposób zostanie zacieśnioną współpraca pomiędzy odpowiedzialnymi za PPC, projekty kreatywne oraz analitykę. Będzie to potrzebne, by rozszerzyć wiedzę na temat zachowań użytkowników. Powstanie nowy rodzaj content marketingowca: będzie łączył wiedzę i umiejętności nie tylko w zakresie tworzenia przekazu, ale także mierzenia realnych skutków swoich działań.

11. Luke Kintigh

Luke Kintigh uważa również, że tendencja do blokowania reklam przez internautów wbrew pozorom bardzo dobrze wpływa na firmy. Są one bowiem zmuszone do tego, by tworzyć wartościowe przekazy, których użytkownicy nie będą chcieli wyłączać. Firmy będą musiały skupić się na tworzeniu wartościowego i pożytecznego contentu, by nie utonął on w gąszczu śmieciowych reklam. W ten sposób rozpocznie się powoli, ale sukcesywnie era wartościowej reklamy.

12. Ann Handley

Wróżba Ann Handley dotycząca przyszłości content marketingu zakłada, że nazwa „ Content Marketing World” okaże się niewystarczająca, a Joe Pulizzi zmienia ją na „Content Marketing Cosmos”. Są to oczywiście spekulacje, a najbliższy czas pokaże, czy specjaliści i znawcy rynku mieli rację. Czy zgadzacie się z ich przewidywaniami? Jakie tendencje w content marketingu zagoszczą waszym zdaniem w ciągu najbliższych kilku czy kilkunastu miesięcy? Czy znane do tej pory rozwiązania niedługo przepadną w zapomnieniu? Jak rysuje się przyszłość content marketingu w formie, jaką znamy dziś wszyscy?