Fotografia reklamowa żywności

Fotografia reklamowa jest niezwykle istotnym elementem marketingu. Od tego, jak została wykonana, w dużym stopniu zależy, czy potencjalny klient zainteresuje się danym produktem. Jeśli nie jest estetyczna i atrakcyjna, nie przyciągnie niczyjego wzroku. Nie inaczej jest w przypadku fotografii przedstawiających produkty spożywcze. Czym jest fotografia reklamowa? Na co należy zwrócić szczególną uwagę wykonując fotografię żywności? Komu najlepiej powierzyć to zadanie?

Czym jest fotografia reklamowa?

W branży reklamowej fotografie produktów są nazywane packshotami. Oznacza ona przedstawienie produktu za pomocą statycznego lub ruchomego obrazu. Wyróżniamy między innymi packshoty statyczne, które mają za zadanie rzetelne odwzorowanie przedmiotu. Używa się przy niech się białego tła lub namiotu bezcieniowego, co ułatwia późniejszą obróbkę zdjęcia oraz korzystanie z materiałów graficznych. Drugim rodzajem fotografii reklamowej są packshoty interaktywne, nazwane także obrotowymi, które tworzy się poprzez wykonanie sekwencji zdjęć, pokazującej produkt pod różnymi kątami, którą następnie składa się w prezentację. Należy pamiętać, że fotografie reklamowe muszą wyróżniać się najwyższą jakością, ponieważ od ich zadaniem jest prezentacja reklamowanego produktu.

Na co zwrócić uwagę fotografując żywność?

Fotografia reklamowa żywności powinna zostać wykonana tak, by wzbudzić w oglądającym ją wilczy apetyt. Powinna pobudzać zmysły klienta tak, aby od samego patrzenia miał wrażenie, że czuje zapach prezentowanego produktu. Chociaż niepozorne zdjęcie burgera lub sałatki może wydawać się niczym trudnym, jego zrobienie wcale nie jest takie proste. Przede wszystkim musimy wybrać doskonały produkt. Nie bez powodu mówi się, że jeść można oczami, a oznacza to, że pięknie prezentujące się jedzenie wzmaga nasz apetyt.  Dlatego należy wybrać idealny liść sałaty, doskonałe krążki cebuli, i perfekcyjnie rozkrojoną bułkę i tak dalej. Pamiętajmy również, że fotografowana żywność musi być idealnie świeża, dlatego nie należy przygotowywać jej zbyt wcześnie i rozkrajać wszystko prawie w ostatniej chwili. Bardzo ważne jest także dobre oświetlenie fotografii. W przeciwnym wypadku będziemy mocno ograniczeni w działaniu podczas obróbki, która jest konieczna podczas tworzenia fotografii packshotowej. Musimy zwrócić także uwagę na ostrość zdjęcia packshotowego. Jeśli będzie rozmyte i nieostre, nie będzie przyciągać uwagi klienta. Szczególną uwagę należy przyłożyć również do oddania kolorów żywności. Muszą być bardzo żywe i soczyste – to pobudzi zmysły osoby oglądającej zdjęcia. Pamiętajmy jednak, aby w podkręcaniu kolorów znaleźć złoty środek i tym samym uniknąć efektu sztuczności. Warto wiedzieć, że bardzo atrakcyjne są zdjęcia żywności uchwyconej „w ruchu”. 

Komu zlecić wykonanie packshotów?

Należy pamiętać, że fotografia reklamowa rządzi się swoimi prawami i wcale nie jest tak łatwo ją wykonać.  Jeśli będzie nieatrakcyjna i amatorska, nie spełni swojego zadania, jakim jest przyciągnięcie uwagi klientów. Dlatego jeśli nie czujemy się pewnie, wykonanie takiego zdjęcia najlepiej powierzyć profesjonalistom. Dzięki ich wiedzy oraz przy użyciu odpowiedniego sprzętu, powstaną perfekcyjne zdjęcia, które zachwycą swoich odbiorców. Najlepiej wybrać doświadczona firmę, która cieszy się dobrą opinią klientów. Zalicza się do nich firma PROTOTU, w której pracują uzdolnieni profesjonaliści. Dzięki ich zdjęciom reklamowym, nikt nie będzie w stanie się oprzeć Twoim produktom.