Jaka reklama jest najskuteczniejsza?

Reklama towarzyszy nam niemal na każdym kroku. Spoty telewizyjne, radiowe, Internet, prasa czy plakaty i bilbordy są codziennością. Na wiele z tych form nie zwracamy już uwagi z prostej przyczyny – są zbyt częste. Każdy komunikat reklamowy, który ma do nas trafić, musi charakteryzować się przede wszystkim unikatowością. Specjaliści, zajmujący się zawodowo kreowaniem reklam, wyszukują na każdym kroku nowe kanały przekazu oraz formy, w jakich można wypromować konkretną rzecz. Dzięki takim zabiegom powstały m.in. opcje lokowania konkretnych produktów w znanych programach telewizyjnych, czy też wyskakujące bannery reklamowe na stronach internetowych. Która z form jest najskuteczniejsza?

Zależy od odbiorcy

            Reklama będzie skuteczna wtedy, kiedy dotrze do konkretnej grupy osób i przyniesie oczekiwany skutek, czyli zakup produktu lub usługi, która jest promowana. Jeśli reklamujemy produkt przeznaczony np. dla młodych mam, musimy zdecydować, gdzie najlepiej ulokować reklamę, która do nich dotrze. Analiza rynku jest podstawą. Najczęściej sprawdzi się zapewne Internet oraz specjalistyczne czasopisma, które czytywane są przez tę grupę osób.

            Warto więc skorzystać z pogłębionych możliwości analitycznych rynku, które w konsekwencji dadzą nam odpowiedź, jaką formę reklamy wybrać. Analiza jest niestety kosztowna, pożyczki pozabankowe pomogą w jej sfinansowaniu.

Telewizja, radio, a może Internet?

            Wybór odpowiedniego medium, które ma sprawić, że nasza reklama będzie skuteczna, jest trudny. Musimy kierować się przede wszystkim zasięgiem, jaki chcemy uzyskać oraz przewidywanym budżetem. Koszty, w razie braku odpowiedniej kwoty, pomogą nam pokryć pożyczki pozabankowe. Jeśli decydujemy się na wypromowanie lokalnego sklepu, wśród społeczności konkretnego miasta, czy nawet osiedla, wówczas powinniśmy ukierunkować się na reklamę o takim właśnie zasięgu. Lokalne portale internetowe, gazeta kolportowana do mieszkań, czy plakaty wydają się być najskuteczniejszym i optymalnym rozwiązaniem.

            Jeśli natomiast chcemy zareklamować produkt o zasięgu ponadlokalnym, wówczas powinniśmy rozważyć możliwość wykupienia spotów telewizyjnych, radiowych, czy ogłoszeń w prasie o zasięgu krajowym. Mamy wówczas szansę, iż odpowiednio sformułowany przekaz trafi do potencjalnych odbiorców, których chcemy zainteresować naszym towarem.

Odpowiedni komunikat

            Reklama nie istnieje bez treści. To dzięki niej możemy opisać konkretną usługę czy produkt lub pokazać ją graficznie. Treść bowiem to nie tylko słowa, ale i obraz. Poszukując skutecznej reklamy, powinniśmy w pierwszej kolejności postarać się stworzyć jasny, perswazyjny przekaz, który łatwo zainteresuje odbiorcę i przekona do zakupu. Skorzystanie z usług profesjonalnych grafików czy specjalistów od treści marketingowych będzie najefektywniejsze, ponieważ zyskamy odpowiednio dobraną formę i treść. Pożyczki pozabankowe posłużą nam do sfinansowania tych kosztów, które przy dobrze zaprojektowanym komunikacie reklamowym, zwrócą się dość szybko.

            Identycznie sytuacja wygląda w przypadku reklam telewizyjnych, gdzie oprócz obrazu i tekstu dochodzi także dźwięk i ruch. Wówczas profesjonalne przygotowanie spotu będzie nie tyle zalecane, ile konieczne, ponieważ telewizja stawia odpowiednie wymagania co do jakości i formy reklam przeznaczanych do emisji.

            Jednej, zawsze skutecznej formy reklamy, nie da się wskazać. Każdy bowiem musi dostosować ją do własnych możliwości, ale przede wszystkim do celu, jaki chce osiągnąć. Nietrafiona reklama będzie nietrafioną inwestycją. Warto zatem dokładnie przeanalizować rynek lub skorzystać z pomocy fachowców, którzy wskażą nam najbardziej efektywną drogę.