Marketing lojalnościowy - na czym polega?

Programy lojalnościowe. Jedno ze skuteczniejszych narzędzi do budowania długotrwałych więzi z klientem. Można wybierać spośród różnych rodzajów, tak by dopasować je do profilu naszej działalności. Niezwykle istotne przy prowadzeniu takiego systemu jest także to, by zadbać o sam marketing lojalnościowy.

Dla kogo?

Tak naprawdę dla niemal każdego. Niezależnie od branży każdy przedsiębiorca chce zyskać zaufanie odbiorców swoich usług i zachęcić do częstszego korzystania z nich. Zarówno sieć sklepów spożywczych, czy odzieżowych a nawet stacji paliw czy jubilerów mogą założyć swój program lojalnościowy. Zanim jednak zrobimy pierwszy krok musimy sprawdzić rentowność takiego systemu. Jeśli wiemy, że nasi klienci odwiedzają nas dość rzadko, nie robiąc przy tym zbyt dużych zakupów lepiej na jakiś czas odłożyć ten pomysł. Z kolei, gdy nasz biznes przynosi ogromne zyski, ale w dość dużych odstępach czasu program lojalnościowy może być bardzo trafiony. Wszystko powiem zależy od wysokości marży.

Czym zachęcić?

Istnieje kilka zasad obowiązujących przy prowadzeniu systemów promocyjnych. Zaliczmy do nich chociażby odpowiednio zaplanowany marketing lojalnościowy. Polega on na odpowiedniej promocji programu, nie w sposób natarczywy ale przemyślany. Dobrze dobrana szata graficzna, przejrzyste zasady i funkcjonalność to ważne elementy marketingu lojalnościowego. Zadbajmy też o to by sam klient miał pozytywne zdanie o naszym systemie. Jeśli stawiamy na program oparty na nagrodach, nie dopuścimy do sytuacji by te skończyły się przed czasem, lub z jakichś powodów nie trafiły do osoby, która powinna je otrzymać. Może to bowiem zaburzyć pozytywny wizerunek marki i jednocześnie sprawić, ze kolejni konsumenci podejdą do programu z większą rezerwą.

Co warto wiedzieć?

Marketing lojalnościowy pozwala na zbudowanie relacji z nowymi klientami oraz na ich utrzymanie i polepszenie z obecnymi. Nie jest to łatwe zadanie, ponieważ cały proces może potrwać nawet kilka miesięcy. Jeśli jednak uzbroimy się w cierpliwość i odpowiednie narzędzie efekt może być zaskakujący.

Materiał partnera zewnętrznego