Personalizowane opakowania produktów spożywczych

Personalizowanie opakowań to w ostatnim czasie bardzo popularne zjawisko, z którego korzystają największe marki spożywcze. W efekcie na produkcie może pojawić się imię, nazwa firmy, a nawet... nasza twarz.

Rodzaje opakowań na produkty spożywcze

Opakowania na produkty spożywcze, farmaceutyczne czy kosmetyczne odgrywają bardzo dużą rolę we współczesnym społeczeństwie. Nie tylko służą do identyfikacji produktu, ale też pełnią bardzo ważną funkcję w działaniach marketingowych. Na produktach spożywczych znajdują się zazwyczaj etykiety samoprzylepne, ale też nowoczesne i innowacyjne owijki termokurczliwe. Pierwsze mogą być wykonane z papieru lub folii i są aplikowane z zastosowaniem kleju. Etykiety samoprzylepne można dodatkowo zdobić i podnosić ich atrakcyjność. Możliwy jest m.in. embossing, który polega na uwypukleniu etykiety, laminacja, lakierowanie, złocenie, a także wykorzystanie kolorystyki Pantone. Oprócz naklejek samoprzylepnych dostępna jest również opcja termokurczliwa, zwana również shrink sleeve. Jest to dobre rozwiązanie tam, gdzie nie poradzą sobie etykiety samoprzylepne. Dlaczego? Ze względu na to, że owijki dostosowują się nawet do najbardziej niestandardowego kształtu opakowania. Shrink sleeve mogą zakrywać całą powierzchnię produktu lub jego część, co jest dużą zaletą w przypadku personalizacji opakowań.

Personalizacja opakowań spożywczych

Jak zauważa firma Unilogo, jedną z najlepszych opcji na wydruk personalizacji jest wykorzystanie technologii cyfrowej. Dzięki takiemu rozwiązaniu możliwe jest stworzenie etykiet aktualnego zapotrzebowania, co zminimalizuje ryzyko niewykorzystanych produktów. Dzięki technologiom cyfrowym możliwe jest wprowadzanie drobnych poprawek nawet tuż przed drukiem. Takie udogodnienie sprawia, że na personalizowane produkty decyduje się coraz większa liczba marek. Do najpopularniejszych dotychczas rozwiązań należą bez wątpienia imienne kremy orzechowe Nutella, chrupki Lays z własnym zdjęciem czy napoje Coca-Cola z dowolnym napisem. Dzięki takiej możliwości użytkownicy mogą kreować produkt pod własne preferencje, a przy okazji zachować go na pamiątkę. Takie rozwiązanie to zarówno świetna zabawa dla klientów danych produktów, jak i duży zysk dla marki. Limitowane wersje produktów są szczególnie popularne w okresie świątecznym, w trakcie walentynek, rozgrywek sportowych i wielu innych imprez okolicznościowych. Tym sposobem marki zaciskają więzi z klientem i pozwalają decydować o wyglądzie produktu, przy okazji zwiększając liczbę sprzedanych opakowań.

 

Materiał partnera zewnętrznego