Poznaj bliżej rodzaje reklamy w Internecie

Dzisiaj każda firma, powinna prowadzić przynajmniej minimalne działania reklamowe w Internecie. To właśnie tam użytkownicy szukają rozwiązań swoich problemów, ciekawych produktów wyróżniających się nie tylko niską ceną, ale i wysoką jakością wykonania. Daj się znaleźć! Sprawdź z nami rodzaje reklamy w Internecie i wybierz dla siebie najlepszą opcję.

Rodzaje reklamy internetowej:

Reklama Google Ads, kiedyś Adwords

Płatne formy reklamy w Google Ads najszybciej przyniosą pożądane efekty. Topowe pozycje w płatnych wynikach wyszukiwania są do osiągnięcia już pierwszego dnia. Koszty zależą od branży, w której chcemy się reklamować oraz konkurencji na wybrane słowa kluczowe/miejsce reklamowe. Reklamy Google Ads to m.in. płatne linki, które wyświetlają się na górze ekranu zaraz pod wyszukiwanym hasłem w Google. Od klienta zależy forma rozliczenia, jednak najczęściej wybieraną formą jest płatność za kliknięcia w reklamę.

Największą zaletą tego typu działań jest szybkie trafienie do odpowiedniej grupy odbiorców. Dodatkowo możemy dopasować reklamę pod kątem m.in. regionu, w którym będzie się wyświetlać, płci, wieku odbiorcy itp. Niestety tego rodzaju rozwiązania mają również swoje wady. Odbiorcy nie zawsze chętnie klikają w linki sponsorowane. Aby osiągnąć odpowiednie wyniki, strategia reklamy musi być dobrze przemyślana.

Pozycjonowanie i SEO

Pozycjonowanie i SEO to często błędnie utożsamiane pojęcia. Pozycjonowanie to szereg różnych działań wpływających na pozycję strony, składają się na nie również działania zakresu SEO, czyli wszystko to, co jest związane z optymalizacją strony. Pozycjonowanie i SEO mają jeden cel, którym jest osiągnięcie przez stronę wysokiej oraz stabilnej pozycji w naturalnych wynikach wyszukiwania. Tutaj dążymy do tego, aby po wpisaniu w google frazy kluczowej strony internetowe wyświetlały się jak najwyżej bez znacznika "reklama". Jest to skuteczny sposób pozyskiwania klientów, jednak zajęcie najwyższych pozycji na wybranych frazach jest długotrwałe. W przypadku pozycjonowania sklepów efektów nie widzimy od razu, a dopiero po jakimś czasie. Jednak jest to dużo tańsza forma reklamy niż reklama Google Ads. Tej formie reklamy towarzyszą między innymi artykuły sponsorowane, dzięki którym budujemy świadomość o istnieniu marki, dostarczamy naszym klientom niezbędną wiedzę i zwiększamy swoją wiarygodność.

Banery reklamowe

Banery reklamowe w formach kwadratów, czy prostokątów możemy wykupić na różnych stronach internetowych. Najlepiej wybrać stronę zbliżoną do reklamowanej branży. Reklamy w formie banerów mogą mieć formę dynamiczną, graficzną, filmową, animowaną czy statyczną. Dobrze zaprojektowany baner może ściągnąć dużą ilość osób na naszą stronę internetową i dać nam duży zasięg. Niestety nie na wszystkich użytkowników działają banery.

E-mail marketing

Jest to dobre rozwiązanie, jeżeli prowadzimy sklep internetowy z produktami, do których często wracają klienci. Dzięki newsletterom przypominamy klientom o nowościach, promocjach i rabatach z naszej oferty.

Reklama w Social Mediach

W Social Mediach powinna być obecna każda firma. Dzięki obecności przedsiębiorstwa w najpopularniejszych sieciach społecznościowych mamy szansę na szybsze zbudowanie świadomość marki. Poprzez prowadzenie profilów firmowych w kanałach społecznościowych ułatwiamy kontakt z potencjalnym klientem.

To tylko kilka najpopularniejszych rozwiązań z zakresu reklamy internetowej. Jeżeli chcieliby Państwo dowiedzieć się o niej więcej, zapraszamy do Strategon.pl Pomożemy Państwa Firmie zaistnieć w Internecie i zdobyć nowych klientów. Zapraszamy!