Przegląd narzędzi Google, które przydadzą się w e-marketingu

Narzędzia internetowe

Marketing w Internecie opiera się na specyficznych, charakterystycznych dla siebie zasadach. Jeśli więc chcemy skutecznie reklamować się w Sieci, musimy przeanalizować przynajmniej kilka kwestii. Oczywiście, nie jesteśmy pozbawieni wsparcia. Okazują się nim między innymi narzędzia Google, których atutem jest między innymi to, że każdy może z nich korzystać. Google oferuje przynajmniej kilka narzędzi, które pozwalają na skuteczne prowadzenie działań reklamowych w wirtualnej sieci. Warto je znać, często zaskakują bowiem stopniem swojej przydatności.

Google Adwords

Gdybyśmy chcieli wskazać najbardziej znane narzędzia e-marketingu, na szczycie listy z pewnością znalazłby się system reklamowy Google Adwords. Charakterystyczne jest dla niego przede wszystkim to, że pozwala nie tylko na wyświetlanie w wyszukiwarce Google linków sponsorowanych, ale również to, że pozwala na reklamowanie się na tych stronach, które stanowią część składową sieci reklamowej Google. Google Adwords kojarzony jest nie tylko z prostymi zasadami rozliczeń, ale również z bardzo dużym zasięgiem. Jego atutem jest też możliwość wpływania na to, do jakich adresatów będą kierowane reklamy.

Google Alerts

Google Alerts to rozwiązanie nieocenione z punktu widzenia tych osób, które chcą być na bieżąco z tym wszystkim, co dzieje się w Internecie. Przydaje się zwłaszcza, gdy dążymy do dostępu do najciekawszych i najbardziej aktualnych informacji. Google Alerts to jedno z tych narzędzi, z których można korzystać bezpośrednio przez wyszukiwarkę, nic jednak nie stoi na przeszkodzie temu, aby linki do interesujących nas treści trafiały na naszą pocztę e-mail.

Google Analytics

Google Analytics to rozwiązanie wykorzystywane do szeroko rozumianej analityki internetowej. Jest cenione przede wszystkim dlatego, że pozwala obserwować dane odnoszące się do ruchu związanego z konkretną witryną. Google Analytics to również znakomite źródło informacji na temat liczby odsłon strony oraz osób, które zdecydowały się na jej odwiedzenie.

Google Keyword Tool

Google Keyword Tool to narzędzie, które przydaje się przede wszystkim wówczas, gdy zależy nam na wyszukiwaniu i doborze słów kluczowych. Narzędzie to pozwala również na ocenę, na ile wspomniane słowa są popularne i skuteczne. Przydaje się zwłaszcza na etapie planowania kampanii reklamowej.

Google Search Console

Z Google Search Console korzystają przede wszystkim webmasterzy, narzędzie to powinno jednak przypaść do gustu również specjalistom SEO i właścicielom stron www. Za jego pośrednictwem można zapoznać się z raportami odnoszącymi się do widoczności konkretnej strony w Google, pozwala więc na szybki dostęp do informacji o przejściach użytkowników z wyszukiwarki na naszą stronę, a nawet o potencjalnych problemach, na jakie użytkownicy ci mogą się natknąć. Google Search Console może też podpowiadać nam zmiany, które sprawią, że pozycjonowanie strony stanie się łatwiejsze.

Google Tag Manager

Google Tag Manager to narzędzie przydające się przede wszystkim wówczas, gdy zależy nam na tworzeniu i aktualizowaniu tagów do stron www oraz aplikacji mobilnych. Jest nieocenione w procesie zbierania informacji pomagających w kreowaniu konkretnej strategii marketingowej. Google Trends Google Trends to narzędzie przydające się w momencie, w którym chcemy sprawdzić nie tylko panujące w danym momencie trendy, ale również najbardziej popularne wyszukiwania. Pozwala na dowiedzenie się, co w danym momencie w największym stopniu interesuje internautów.