Chyba każdy ma świadomość tego, że dobra reklama to rzecz absolutnie podstawowa dla wszystkich przedsiębiorców. Jeśli nie promujemy się w odpowiedni sposób, to nawet rzeczywiście najlepsza oferta niewiele pomoże nam w przyciągnięciu do siebie szerszego grona klientów; nie uda nam się w taki sposób zdobyć w swojej branży żadnej większej popularności. Obecnie możemy reklamować się na całe mnóstwo ciekawych sposobów. Dużą popularnością cieszą się rzecz jasna te same, tradycyjne metody które stosowane były przed całymi dekadami. Należy jednak pamiętać, że technika przez ten czas znacznie poszła do przodu, zaś my sami zyskaliśmy dzięki temu ogrom zupełnie nowych możliwości.
Większość z nich tkwi oczywiście w internecie. Bez reklamowania się w sieci trudno jest obecnie wyobrazić sobie jakikolwiek sukces w dowolnej branży, zatem każdy przedsiębiorca powinien wiedzieć o tych sposobach nieco więcej. Reklama w internecie również może przybierać różne formy. Często jest to przekazywanie prostych treści reklamowych, które mogą przyciągnąć określoną liczbę potencjalnych klientów do naszej oferty – w gruncie rzeczy niewiele różni się to od tradycyjnego rozdawania ulotek. Obok takich metod warto jednak sięgać po rzeczy, które pomogą nam w dotarciu do nieco innej grupy klientów – osób, które są znacznie bardziej wymagające i oczekuję bardziej rozbudowanej, wartościowej treści reklamowej. W takim przypadku jednym z najlepszych rozwiązań jest blog firmowy.
Można wymienić całe mnóstwo korzyści jakie płyną z prowadzenia własnego bloga firmowego. Dla każdego może to być przede wszystkim świetna możliwość do rozwoju zawodowego i zdobywania w swojej branży nowej wiedzy. W kwestii reklamy jest to fantastyczny sposób na zbudowanie znanej i powszechnie rozpoznawalnej marki, która ponadto kojarzyć się będzie z pełnym profesjonalizmem. Osoby czytające naszego bloga widzą, że dobrze znamy się na swojej branży i potrafimy pisać na jej temat interesujące artykuły. Jest to chyba oczywiste, że większość z nas o wiele chętniej skorzystałaby z oferty człowieka co do którego mamy pewność, że jest prawdziwym profesjonalistą, a jego działalność sprawia mu wiele radości i stanowi jego pasję. Aby jednak taki blog był faktycznie skuteczny, musimy rzecz jasna prowadzić go w odpowiedni sposób. Jeśli nie będzie on wartościowy, to jego prowadzenie może przynieść nam jedynie odwrotne skutki i zwyczajnie zniechęcić do naszej oferty potencjalnych klientów.
Jedną z pierwszych rzeczy o jakich należy pamiętać przy prowadzeniu takiego bloga jest optymalizowanie zamieszczanych na nim treści nie tylko pod kątem czytelników, ale również algorytmów Google. Przygotowując treść we właściwy sposób będziemy mogli zapewnić sobie dobrą pozycję w wynikach wyszukiwania tej wyszukiwarki, co jest z kolei bardzo istotne, aby nasz blog był często odwiedzany. Warto umieszczać w swoich spisach odpowiednio dużo dobrze dobranych słów kluczowych, czyli takich, które są wpisywane do wyszukiwarki przez użytkowników. Nie należy jednak robić tego zbyt często – średnio dwa lub trzy słowa na każdy tysiąc znaków zupełnie wystarczy. Wpisy powinny być odpowiedniej długości – zbyt krótkie i zbyt długie posty nie są mile widziane przez użytkowników. Warto zadbać też o ich podział na akapity z uwzględnionymi śródtytułami. Takie formatowanie zawsze zwiększa atrakcyjność danego wpisu i poprawia ocenę bloga w oczach Google. Nie musimy chyba wspominać również o tak oczywistych kwestiach jak poprawna ortografia i gramatyka. Przed umieszczeniem jakiegokolwiek wpisu warto jak najdokładniej sprawdzić go pod tym kątem.
Inną kwestią są grafiki i zdjęcia dołączane do naszych wpisów. Są one jak najbardziej wskazane, ale również z nimi nie należy przesadzać. Powinny one stanowić jedynie uzupełnienie samej treści, nie można zatem traktować ich jako substytut z którego korzystamy, gdy nie wiemy co napisać. Blog powinien być prowadzony regularnie, choć warto znaleźć tutaj złoty środek. Użytkownicy nie będą zbyt często odwiedzali strony, na której nowe posty pojawiają się raz na kilka miesięcy; z drugiej strony, kilka wpisów dziennie również nie jest dobrym rozwiązaniem. Najlepiej jest publikować raz na kilka dni, tak, aby użytkownicy mieli powód do regularnego wracania do nas.
Zostaw komentarz