Poznaj swoich klientów i sprzedawaj więcej

Liczby mówią same za siebie - nie inwestując w poznanie swoich klientów możesz stracić aż 90% potencjalnego przychodu. Identyfikując użytkowników odwiedzających stronę internetową Twojego sklepu, możesz nie tylko wykorzystać te informacje do tworzenia lepiej spersonalizowanych ofert handlowych, ale także do kierowania do nich kampanii remarketingowych.

Wskazując kilka zasad udanych działań marketingowych, na jednym z pierwszych miejsc (jeśli nie na pierwszym) znalazłoby się dobre poznanie swojej grupy docelowej. Z jednej strony brzmi jak oczywistość, ale z drugiej nie wszyscy doceniają jego wagę. Jeśli prowadzisz sklep internetowy, warto znać preferencje konsumenckie swoich klientów, ich możliwości finansowe (uzyskując tę wiedzę np. na podstawie średniej wysokości ich zakupów) czy rodzaj wybieranych produktów.

I choć w sklepie online nie masz, co oczywiste, możliwości osobistego poznania klienta, to z pomocą przychodzą systemy CRM (takie jak edrone, który został stworzony specjalnie dla potrzeb e-commerce), dzięki którym możesz skutecznie identyfikować każdego użytkownika odwiedzającego sklep.

W edrone można klientów podzielić na kilka kategorii, np.

  • w zależności od wielkości koszyka (Customer Lifetime Value) - na podstawie tego ile klienci wydali w twoim sklepie zostaną podzielonych na dużych, małych i średnich.

  • kupujący i oglądający

  • jednorazowi i powracający.

  • aktywni, nieaktywni ostatnio, nieaktywni od dłuższego czasu.

  • subskrybenci newslettera, Wypisani oraz status Unknown, który pozwala na wysyłanie wiadomości transakcyjnych.

  • trendsetterzy, czyli osoby popularne w mediach społecznościowych.

  • kupujący najczęściej.

  • potencjalni klienci.

klienci

Po co jeszcze zbierać dane na temat klientów?

Między innymi dlatego, żeby przywiązać ich do marki poprzez wysłanie trafnych ofert, które idealnie wpisują się w ich oczekiwania konsumenckie. Nie zapominajmy, że pozyskanie nowego klienta jest dużo droższe niż utrzymanie już obecnego.

Zanim klient zdecyduje się na zakup właśnie w Twoim sklepie, zazwyczaj (w ponad 80% przypadków) szuka tego samego produktu na innych stronach, porównuje oferty, koszty dostawy, sposoby wysyłki etc. Sam fakt, że potencjalny klient odwiedzi sklep, jeszcze nie oznacza, że dokona transakcji. To nie szkodzi, bo nawet taka wizyta może być dla Ciebie cenną wskazówką odnośnie zainteresowań użytkownika i produktów, jakie przykuwają jego uwagę. Historia przeglądanych produktów ułatwi Ci dopasowanie do niego oferty. Lepiej dopasowana oferta to większa szansa na sprzedaż.

Jeśli klient założy konto w sklepie lub poda swój adres e-mail w dowolnym formularzu na stronie, wtedy jego historia będzie automatycznie z nim połączona, a wszystkie dane trafią do systemu CRM. Dzięki temu będziesz mieć informacje na temat użytkownika nawet wtedy, gdy ten będzie przebywał na stronie niezalogowany.

 

Materiał zewnętrzny