LinkedIn to dynamicznie rozwijający się serwis społecznościowy, który skupia wokół siebie profesjonalistów. Korzystają z niego zarówno zwykli pracownicy wielu firm, jak i osoby na stanowiskach kierowniczych. Ofertę sprzedażową można więc w łatwy sposób skierować do konkretnych osób, co zwiększa szansę na nawiązanie długoterminowej współpracy. W jaki sposób przygotować się do sprzedaży na tym popularnym portalu? Podpowiadamy.
W jaki sposób przygotować własny profil na LinkedIn?
Aby prowadzić efektywną sprzedaż należy przygotować przejrzysty i szczegółowy profil osobisty. Potencjalny klient bardzo szczegółowo sprawdzi informacje, które się tam znajdują. Na podstawie tego podejmie decyzję o tym czy warto zdecydować się na współpracę lub kupno konkretnych produktów albo usług. Warto skorzystać z tak zwanego języka korzyści i przygotować atrakcyjną szatę graficzną, która jednoznacznie będzie kojarzyć się z prowadzoną działalnością sprzedażową.
Niebagatelne znaczenie ma także chęć dzielenia się wiedzą. Zanim rozpoczniemy aktywną sprzedaż warto rozpocząć od przygotowania co najmniej kilku wpisów na tematy niekoniecznie bezpośrednio związane ze sprzedawanym produktem. Warto pokazać profesjonalizm w wielu dziedzinach życia biznesowego i pracy zawodowej. Wiele osób zwraca szczególną uwagę na regularność publikacji. Nawet krótkie posty do około tysiąca znaków, które są unikatowe, odkrywcze i ciekawe przyciągają zainteresowanie czytelników. Warto połączyć je z nieco dłuższymi artykułami eksperckimi w dziedzinie w której czujemy się najlepiej. Należy oczywiście pamiętać, że LinkedIn to portal o tematyce biznesowej. Dlatego nie należy dodawać wpisów dotyczących życia osobistego.
Co może pomóc prowadzić efektywną sprzedaż na LinkedIn?
Największym wyzwaniem na LinkedIn jest znalezienie wartościowych klientów. Na portalu znajdziemy kilka przydatnych narzędzi, które w znaczny sposób mogą ułatwić ten proces. Między innymi wersja premium dla firm i tryb Sales Navigator. Otwiera on nowe możliwości i pozwala wygodnie zarządzać kontaktami. Więcej szczegółów na temat tej funkcjonalności oraz możliwości integrowania jej ze sprzedażą można przeczytać w tym artykule: https://salesrobots.pl/pl/artykul/sprzedaz-na-linkedin-dlaczego-pakiet-premium-linkedin-sales-navigator-przyspiesza-generowanie-leadow-B2B.
Warto także wiedzieć, że najlepsi sprzedawcy na LinkedIn aktywnie korzystają z grup tematycznych. Dołączają zarówno do istniejących, jak i tworzą nowe społeczności. Publikują tam interesujące treści i aktywnie nawiązują nowe kontakty.
Zostaw komentarz