Czym jest audyt SEO?

Działania pozycjonerskie są w dzisiejszym, rozwijającym się szybko świecie online niezwykle potrzebne. To właśnie dzięki nim można zwiększyć widoczność swojej strony w wynikach Google i tym samym osiągnąć sukces. Aby jednak działania SEO były skuteczne – wcześniej należy przeprowadzić audyt, czyli analizę strony internetowej.

Audyt SEO – co to jest?

Audyt SEO to kompleksowy proces polegający na analizie oraz ocenie strony internetowej pod kątem jej widoczności w wyszukiwarce, zazwyczaj, Google. Wyraz SEO to nic innego jak skrót, który oznacza optymalizację pod wyszukiwarki. Celem audytu jest ustalenie mocnych oraz słabych stron witryny oraz zasugerowanie, jakie działania mogą poprawić jej pozycję w organicznych wynikach Google. Jakie aspekty obejmuje ten proces?

Analiza fraz kluczowych

Audyt polega m.in. na analizie słów kluczowych. Dzięki niej można zbadać oraz zidentyfikować te hasła, które potencjalni klienci wpisują w Google i tym sposobem znajdują produkty lub usługi, które ich interesują. Frazy kluczowe to fundament SEO, który pomaga uzyskać witrynie lepszą widoczność w wyszukiwarce. Taka analiza pozwala również oszacować, na jakie słowa strona osiąga już wysokie pozycje, a na jakie nie. Umożliwia ona również określenie potencjału witryny pod kątem nowych fraz kluczowych.

Analiza techniczna strony

Podczas wykonywania audytu SEO, sprawdza się również aspekty techniczne witryny. Robi się to, aby zidentyfikować i wyeliminować potencjalne problemy, które mogą mieć wpływ na widoczność strony w wynikach organicznych. Analiza ta skupia się na szybkości ładowania witryny, jej budowie, indeksowaniu stron w Google itd.

Analiza contentu

Audyt polega także na sprawdzeniu treści na stronie – ich jakości, wartości oraz zgodności z zasadami SEO. Dzięki tej analizie, można ocenić poprawność i przydatność istniejącego już contentu, a także zasugerować nowe teksty i podpowiedzieć, jak powinny być one tworzone, by przyniosły najlepsze efekty witrynie.

Analiza linkowania zewnętrznego

Linki zewnętrzne to linki, które prowadzą do danej witryny. Bada się i ocenia również ich profil – czy są wartościowe i wysokiej jakości, czy raczej szkodliwe i niskiej jakości. Profil linkowy jest niezwykle istotny, to właśnie on wskazuje na reputację strony internetowej. Backlinki mogą wpływać zarówno pozytywnie, jak i negatywnie na widoczność – dlatego tak ważne jest to, aby były wysokiej jakości.

Analiza konkurencji

Audyt SEO obejmuje także badanie działań konkurencji. Dzięki odpowiednim programom można zidentyfikować mocne strony danych witryn, ale i ich strategie. Dzięki analizie konkurencji można zaplanować skuteczne działania dla swojej strony.

Raport po audycie

Po audycie SEO otrzymuje się raport, który zawiera wnioski, ale i rekomendacje dotyczące działań, które warto podjąć, by poprawić wyniki strony w Google. Nierzadko wtedy specjalista SEO udziela również odpowiedzi na pytania związane z raportem. Zlecenie audytu SEO to dopiero początek pracy nad widocznością strony w wynikach wyszukiwarki. Sam raport to jedynie wskazówki pokazujące błędy i sugerujące, co należy zrobić, aby poprawnie wypozycjonować daną witrynę. Po otrzymaniu raportu warto zlecić te działania wykwalifikowanemu specjaliście bądź cenionej agencji SEO.