Jak będzie wyglądało pozycjonowanie w 2023 roku?

​Nie jest tajemnicą, że SEO zmienia się bardzo szybko. To, co było uważane za dobrą praktykę SEO 5 lat temu, teraz jest albo przestarzałe, albo uważane za działania z tzw. Black Hat SEO. Jaka jest więc przyszłość SEO? Jak będzie wyglądało pozycjonowanie w roku 2023? Oto 7 przewidywań dotyczących przyszłości SEO.

1. Zmiany algorytmu Google w 2023 r.

Możemy się spodziewać, że Google będzie nadal wprowadzać zmiany w algorytmie w 2023 roku. Inżynierowie z Mountain View robili to co roku od czasu, gdy po raz pierwszy zadebiutowała ich słynna wyszukiwarka, i nie ma powodu, by sądzić, że teraz przestaną. Co te zmiany spowodują w nowym roku, tego oczywiście nie wiemy... Google utrzymuje swój algorytm ściśle strzeżoną tajemnicą, więc możemy tylko spekulować, jakie tym razem "zwierzęta" (Google Panda, Pingwin czy Koliber) będą straszyć SEOwców (jeśli już na samo słowo SEO głowa Cię boli, rozważ zlecenie pozycjonowania partnerowi publikacji - nowoczesnej agencji SEO Studio A7).

2. Znaczenie content marketingu i przydatnych treści dla użytkowników.

Jeśli jest jedna rzecz, którą wiemy o Google, to to, że uwielbia wysokiej jakości, użyteczne treści. Oznacza to, że marketing treści nadal będzie ważną częścią każdej dobrej strategii SEO w 2023 roku. Ale uważaj: Google coraz lepiej radzi sobie z wykrywaniem niskiej jakości, wypchanych słowami kluczowymi artykułów maskujących się jako użyteczne treści, a podobno również tymi które generowane są automatycznie przez AI. Jeśli Twoje treści nie dostarczają realnej i unikalnej wartości czytelnikom, będzie to źle wpływać na pozycjonowanie Twojej strony.

3. Lokalne SEO (pozycjonowanie lokalne).

Lokalne SEO - czyli pozycjonowanie witryny w taki sposób, aby zajmowała wysokie pozycje w wyszukiwaniach dotyczących określonego obszaru geograficznego - stanie się coraz ważniejsze w 2023 roku, ponieważ coraz więcej osób używa swoich smartfonów do wyszukiwania firm w podróży lub lokalnych punktów gastronomicznych. Jeśli prowadzisz lokalną firmę (np. sklep, pizzerię lub usługi kosmetyczne) i chcesz, aby Twoja firma była łatwo znajdowana przez potencjalnych klientów w pobliżu, lokalne SEO powinno mieć wysoki priorytet.

4. Wyszukiwanie głosowe coraz popularniejsze

Kolejnym trendem, który wpłynie na SEO w 2023 roku, jest rosnąca popularność wyszukiwania głosowego. Ludzie coraz częściej korzystają z urządzeń asystenckich, takich jak Amazon i Google Home, aby wyszukiwać informacje bez użycia rąk. Oznacza to, że ranking wysoko dla wyszukiwań głosowych będzie coraz ważniejszy dla firm, które chcą wyprzedzić konkurencję 

5. Google Ads w połączeniu z SEO. 

Płatna reklama za pośrednictwem Google Ads zawsze była ważną częścią każdej dobrej strategii marketingu cyfrowego, ale w 2023 roku stanie się jeszcze bardziej niezbędna jako uzupełnienie organicznych wysiłków SEO. Korzystając z połączenia Ads i SEO, będziesz w stanie dotrzeć do potencjalnych klientów zarówno wchodzących bezpośrednio na Twoją stronę, jak i tych, którzy mogą Cię znaleźć poprzez stronę wyników wyszukiwania (SERP). 

6. SXO czyli znaczenie UI i UX na stronie internetowej.

W ostatnich latach obserwujemy odejście od prostej optymalizacji stron internetowych pod kątem wyszukiwarek (SEO) w kierunku optymalizacji ich również pod kątem użytkowników (UX). Ten trend znany jest jako SXO - Search Experience Optimization - i bierze pod uwagę nie tylko to, jak łatwo jest znaleźć stronę w wyszukiwarce, ale również to, jak przyjazna i przyjemna jest ona po dotarciu na miejsce. Google zawsze skupiał się na dostarczaniu użytkownikom najlepszych możliwych doświadczeń, więc nie jest zaskoczeniem, że faworyzowałby strony, które oferują świetny UX?W 2023 roku możemy spodziewać się, że ten trend w kierunku SXO będzie kontynuowany, ponieważ firmy kładą coraz większy nacisk na tworzenie stron, które są nie tylko łatwe do znalezienia, ale również przyjemne w użyciu.

W 2023 roku możemy spodziewać się, że ten trend będzie kontynuowany, ponieważ firmy kładą coraz większy nacisk na tworzenie stron, które są nie tylko łatwe do znalezienia, ale również przyjemne w użyciu.

7. Mobilne SEO - wyniki wyszukiwania na smartfonach.

Smartfony stały się integralną częścią naszego życia - używamy ich nie tylko do wykonywania połączeń i wysyłania SMS-ów, ale także do utrzymywania kontaktu z mediami społecznościowymi, czytania wiadomości, grania w gry i wielu innych rzeczy. Nic więc dziwnego, że ruch mobilny stanowi obecnie ponad połowę całego ruchu internetowego na świecie. W 2023 roku optymalizacja mobilna będzie kluczowa dla firm, które chcą, aby ich strony internetowe zajmowały wysokie pozycje w mobilnych wynikach wyszukiwania. Jeśli Twoja strona nie jest jeszcze zoptymalizowana pod kątem urządzeń mobilnych, teraz jest czas, aby zacząć wprowadzać niezbędne zmiany. 

To tylko kilka przewidywań dotyczących tego, czego możemy się spodziewać po SEO w 2023 roku. Oczywiście nikt nie wie dokładnie, jakie zmiany Google wprowadzi i jakie niespodzianki trzyma w rękawie - ale jedno jest pewne: ci, którzy nie nadążają za najnowszymi trendami w marketingu cyfrowym, szybko zostaną w tyle. Jeśli więc chcesz, aby Twoja firma wyprzedziła konkurencję, upewnij się, że jesteś na bieżąco ze wszystkimi najnowszymi wiadomościami i wydarzeniami w świecie SEO albo zleć to po prostu profesjonalnej agencji.

Artykuł partnera