Czy warto wysyłać spersonalizowane wiadomości email?

​Masowy mailing oparty na personalizacji to skuteczny sposób wzmacniania wizerunku Twojej firmy, np. w programach lojalnościowych. Czytaj dalej, aby poznać przykłady masowych wiadomości, a także najważniejsze korzyści związane z wdrożeniem takiej strategii w Twojej organizacji. 

Czym jest personalizacja e-maili?

Personalizacja w kontekście marketingu e-mailowego polega na kierowaniu kampanii do określonego subskrybenta poprzez wykorzystanie posiadanych danych i informacji na jego temat. Mogą to być informacje takie jak imię, ostatnio zakupiony produkt, miejsce zamieszkania, liczba logowań do Twojej aplikacji lub inne punkty odniesienia. Personalizacja to szerokie pojęcie i może mieć różny stopień zaawansowania. Podstawowa personalizacja wiadomości e-mail obejmuje taktyki, takie jak użycie imienia i nazwiska subskrybenta w wierszu tematu, podczas gdy bardziej zaawansowane taktyki mogą obejmować zmianę treści wiadomości e-mail na podstawie płci subskrybenta, lokalizacji lub innych danych.

Personalizacja kampanii e-mailowych to sprawdzony sposób na zwiększenie współczynnika otwarć i kliknięć. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się, jakie jeszcze realne korzyści może przynieść Twojej organizacji masowe wysyłanie maili.

Korzyści związane z mass mailingiem

Zrozumienie zachowań konsumentów na każdym etapie ścieżki zakupowej jest niezbędne do stworzenia efektywnych strategii sprzedaży. W przeciwieństwie do innych kanałów reklamowych, masowy mailing pozwala na dużą personalizację dzięki segmentacji, co sprawia, że konsumenci mogą otrzymywać komunikaty „szyte na miarę” ich potrzeb. Oto najważniejsze korzyści związane z taką strategią:

  • - opłacalność – masowy mailing oparty na personalizacji to jeden z najtańszych sposobów dotarcia do grupy docelowej i wygenerowania wysokiego zwrotu z inwestycji;
  • - pełna automatyzacja – możliwe jest zautomatyzowanie procesu e-mail marketingu przy użyciu określonych narzędzi, co pozwala ograniczyć pracę marketerów;
  • - przejrzyste analizy – dane dotyczące współczynników otwarć, kliknięć oraz konwersji są łatwo dostępne i dają bardzo jasny obraz wydajności i wyników marketingu e-mailowego.

Rodzaje masowych wiadomości e-mail

Masowe wysyłanie maili nie może opierać się na przypadkowości – e-mail marketing podlega bowiem sztywnym zasadom, a ich przestrzeganie jest jednym z kluczowych aspektów wpływających na powodzenie kampanii. Wyróżnia się kilka podstawowych rodzajów wiadomości e-mail, które można wysłać konsumentom.

Biuletyny

Biuletyn to doskonały sposób na informowanie subskrybentów o tym, co dzieje się w firmie. W większości przypadków biuletyny dostarczają klientom informacji lub wskazówek, aby pomóc im lepiej zrozumieć konkretną usługę lub produkt.

E-maile promocyjne

Masowe wiadomości e-mail skutecznie promują sprzedaż, przyciągają klientów ofertami i okazjami oraz budują świadomość marki. Te wiadomości można również wykorzystać do sugerowania odpowiednich produktów obecnym i potencjalnym klientom.

E-maile dotyczące pozyskiwania

Są to wiadomości wysyłane w celu pozyskania nowych klientów, skierowane do potencjalnych klientów znajdujących się na liście, którzy jeszcze nie dokonali konwersji, np. porzucając koszyk. Mogą służyć do udostępniania ofert specjalnych i zawierać CTA o charakterze pilności czy natychmiastowości.

Czy masowe wysyłanie maili jest kosztowne?

Czy warto wysyłać spersonalizowane wiadomości email? Tak, jak najbardziej! Wbrew pozorom, dobre narzędzie do masowego wysyłania maili nie jest rozwiązaniem ani skomplikowanym pod względem obsługi, ani też wymagającym ogromnych nakładów finansowych. Dzięki platformie Redlink do komunikacji wielokanałowej, udostępnianej w modelu SaaS (Software-as-a-Service), możesz efektywnie realizować wszystkie kampanie email marketingowe bez konieczności inwestowania w zaawansowaną infrastrukturę. System Redlink dostępny jest w kilku pakietach: Basic, Plus, Premium i Enterprise. Zapoznaj się z pełną ofertą już teraz!

Artykuł sponsorowany