Programy afiliacyjne

We współczesnym biznesie czasem warto uciec się do wykorzystania cudzej kreatywności i pracy dla rozwoju własnej działalności. Efektywnym sposobem, by to osiągnąć przy niewielkim nakładzie własnych kosztów, są programy afiliacyjne. Spróbujmy bliżej je zdefiniować i zastanowić się, jak działają i w jaki sposób możemy je wdrożyć w prowadzonym przez nas biznesie.

O co chodzi?

Często do określenia programów afiliacyjnych używamy zastępczej nazwy programów partnerskich. Działają one pomiędzy przynajmniej trzema stronami: właścicielem strony umieszczającym reklamy, sprzedawcą oferującym produkty lub usługi oraz klientem. Na podstawie zawieranych umów na stronie internetowej umieszczane są linki do strony sprzedawcy, które najczęściej kryją się pod formą obrazkową. Na podstawie kliknięć w umieszczony link lub zainteresowanie i zakup kryjącego się pod nim produktem, naliczane są zyski właściciela strony.

Jak to zrobić?

W ostatnich latach programy afiliacyjne stają się coraz popularniejsze również w Polsce, dlatego też powstały tak zwane sieci afiliacyjne, zajmujące się zbieraniem dużej ilości reklam. Przed dołączeniem do programu, warto przede wszystkim określić grupę docelową, czyli odwiedzających witrynę oraz osoby potencjalnie zainteresowane. W ten sposób możemy zarobić na zwiększonej oglądalności oraz zyskać dodatkową prowizję za wyświetlenie reklam. Jest to rozwiązanie szczególnie korzystne dla nowopowstałych sklepów internetowych oraz firmy reklamujące produkty, których transakcja nie zachodzi bezpośrednio przez internet.     

Rodzaje płatności

Sposób rozliczania może być określony na podstawie liczby wejść na reklamowaną stronę z uwzględnieniem prowizji za zakup produktu albo na podstawie ilości wyświetleń reklamy. Przy przyjęciu metody „cost per click” reklamodawca płaci za każde kliknięcie, w „cost per lead” istotna jest liczba zainteresowanych osób,  a w „cost per sale” właściciel otrzymuje prowizję od kupionych produktów. Rozliczanie może również funkcjonować na zasadzie mieszanej albo zostać określone w ramach programu długoterminowego.

Afiliacja w reflink.io

Stawiając pierwsze kroki w programach afiliacyjnych, warto najpierw skorzystać z pomocy profesjonalistów. W serwisie Reflink można znaleźć zestaw narzędzi do tworzenia kampanii, rejestrowania jej partnerów oraz pomoc przy prawidłowym rozliczaniu się. Wszystkie te elementy są niezbędne dla uruchomienia i sukcesywnego pilotowania kampanii. Reflink umożliwia również prowadzenie jednocześnie kilku kampanii o różnym zakresie, co pozwoli optymalnie zwiększyć zyski.

Materiał partnera zewnętrznego