Na czym polega pozycjonowanie lokalne?

Mianem pozycjonowania lokalnego określa się działania podejmowane w celu poprawy pozycji strony w wyszukiwarce, w obrębie określonego obszaru. To rozwiązanie, na które powinna zdecydować się szeroka rzesza przedsiębiorców.

Czym jest pozycjonowanie ogólnie i w skali lokalnej?

Są to działania podejmowane w celu poprawy wyświetlania strony. W ramach pozycjonowania można na przykład dokonywać zmian w wizytówce Google, wprowadzać interesujące wpisy na bloga, dbać o odpowiednią geolokalizację i poprawiać responsywność strony.

Pozycjonowanie lokalne polega na dokładnie takich samych działaniach, z tym, że na mniejszą skalę. Obszarem zainteresowań przedsiębiorcy chcącego przeprowadzić lokalne pozycjonowanie jest miejsce prowadzenia przez niego działalności.

Zalety pozycjonowania lokalnego

Jedną z największych zalet tego typu pozycjonowania jest pozytywny wpływ na dochody firmy, a także jej ogólną kondycję. Dzięki poprawie wyświetlania strony dla osób z najbliższej okolicy, możliwe jest pozyskiwanie większej ilości zleceń.

W pozycjonowaniu lokalnym bardzo dużą rolę odgrywa geolokalizacja. Jako że  wiele osób wpisuje w wyszukiwarkę hasło, dzięki któremu ma znaleźć określoną usługę czy sklep w najbliższej okolicy, warto zadbać o odpowiednie wyświetlanie przedsiębiorstwa. W skali lokalnej, błędne ustawienie adresu może sprawić, że potencjalny klient po prostu do nas nie trafi.

Dodatkową zaletą może być również pozytywny wpływ na wydatki, jakie trzeba ponosić na marketing lokalny. Wieszanie banerów, ulotki czy inne tego typu działania stają się zbędne. Jako że w chwili obecnej znaczna część konsumentów wyszukuje usługi drogą online, drukowanie ulotek może okazać się zbędnym wydatkiem. Odpowiednio przeprowadzone pozycjonowanie lokalne pozwoli zadbać o marketing przy znacznie niższych kosztach całej operacji.

Kto powinien wybrać pozycjonowanie lokalne?

Tego rodzaju pozycjonowanie ma największe znaczenie dla przedsiębiorców, którzy świadczą usługi stacjonarnie. O ile wysyłka określonych dóbr może być dokonywana na znaczne odległości, to trudno mówić o wyjeździe kilkaset kilometrów od miejsca prowadzenia działalności na przykład w celu montażu rolet.

To oznacza, że pozycjonowanie lokalne jest szczególnie istotne dla tych podmiotów, które ze względu na charakter sprzedawanych wyrobów lub oferowanych usług nie są w stanie sprzedawać ich na odległość. W takiej sytuacji wybicie się ponad konkurencję i "pokazanie" potencjalnemu klientowi ma kluczowe znaczenie dla powodzenia w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa.

Więcej o zaletach pozycjonowania lokalnego na stronie www.feb.net.pl/pozycjonowanie-lokalne

Artykuł sponsorowany