Czym jest Digital Body Language?

Zachowanie w sieci

Digital Body Language i Marketing Automation to świetne sposoby na sprawdzanie sygnałów wysyłanych przez klientów, gdy nie jesteśmy w stanie zobaczyć się z nimi twarzą w twarz. Niestety, takie spotkanie byłoby najlepsze i pozwoliło dobrać najodpowiedniejsze środki, aby przekonać potencjalnego klienta na przykład do zakupu jakiegoś towaru. Z uwagi na fakt, że wiele działań prowadzonych jest obecnie w przestrzeni internetowej, podobne rozpoznanie jest utrudnione. Nie jest jednak niemożliwe! W jaki sposób można dobrze poznać potrzeby klienta?

Czym jest DBL?

Spotkanie z klientem w cztery oczy daje niezwykłe możliwości, które mogą wpłynąć na efekt sprzedaży. Jesteśmy w stanie rozpoznać, czy jest zainteresowany ofertą, widzimy jego zachwycenie lub zdenerwowanie, możemy dobrać słownictwo właściwe do jego sposobu wyrażania się, uderzyć w czułe punkty i w ten sposób zachęcić go do skorzystania z naszych usług – jednym słowem, podczas rozmowy można uważnie obserwować rozmówcę i dobrać właściwe do konkretnego przypadku sposoby działania. Nie można tego wykorzystać prowadząc handel przez internet – tutaj nie widzimy bowiem klienta. Widzimy jednak efekty jego działań w sieci i dzięki temu możemy rozpoznać jego potrzeby! Właśnie tym jest Digital Body Language, czyli Cyfrowa Mowa Ciała, to szansa na lepsze poznanie swojego klienta, nawet wówczas, gdy nie widzimy się z nim bezpośrednio.

DBL to ślad, jaki pozostaje po kliencie w przestrzeni internetowej i który możemy wyśledzić – porusza się on bowiem w sieci, tak jakby rzeczywiście miał cyfrowe ciało. Gdy już wszystko wytropimy, możemy następnie podjąć się interpretacji zdobytych wiadomości, a nawet monitorować dalsze działania naszego klienta. Można nawet powiedzieć, że w pewien sposób podobne podglądanie jest o wiele skuteczniejsze od tego rzeczywistego, ponieważ trudniej nas zmylić i oszukać – w trakcie rozmowy klient może chcieć pewne rzeczy zataić i nie powie nam prawdy. W sieci jego działania są raczej szczere – sprawdza to, co go rzeczywiście interesuje – a my możemy to wykorzystać.

Marketing Automation i DBL Digital Body Language opiera się na tak zwanym Marketing Automation, czyli Automatyzacji Marketingu. Wskazuje on na działanie z wykorzystaniem specjalnego oprogramowania, które pozwala na skuteczne monitorowanie aktywności klientów i wykorzystywania licznych narzędzi do zwiększenia efektywności sprzedaży. O każdym kliencie można dowiedzieć się więcej, sprawdzając pewne fakty dotyczące jego osoby. Jak często odwiedza Twoją stronę www? Skąd owy potencjalny klient przyszedł? Czy ktoś go na daną stronę skierował, czy też znalazł ją sam? To ważne, ponieważ dzięki temu można zweryfikować skuteczność własnych, dotychczasowych działań marketingowych i dowiedzieć się, skąd nowi klienci czerpią wiedzę na nasz temat. Sprawdzając, co dokładnie robił na danej stronie możemy również dowiedzieć się, czy jest rzeczywiście zainteresowany ofertą (i na przykład przesłać mu newsletter z dopasowaną propozycją). Jeśli długo przegląda stronę i wchodzi na podstrony, wyraźnie czegoś szuka – może rzeczywiście coś kupi! Jeśli loguje się na stronie, czy też wypełnia jakiś formularz, jego zainteresowanie jest wyraźne – zapewne wkrótce coś zamówi i warto tę osobę nadal monitorować. Podejmując podobne kroki, możemy wkrótce stworzyć całą bazę klientów (Buyer Persona), przesyłając dostosowaną do danej osoby ofertę - a trafiając w jej gust i potrzeby, zwiększamy szansę na sukces!