Marketing internetowy daje nam obecnie szeroką gamę możliwości. Za jego pomocą możemy wypromować praktycznie każdą stronę, aby przyciągnąć na nią wielu nowych użytkowników. Jedną z popularnych i skutecznych form promocji on-line są kampanie SEM. Na czym polegają?
SEM to w języku angielskim Search Engine Marketing, czyli w tłumaczeniu marketing w wyszukiwarkach internetowych. Termin ten odnosi się do dwóch typów działań promocyjnych, a mianowicie do kampanii linków sponsorowanych, głównie Google AdWords, a także SEO, czyli optymalizacji i pozycjonowania stron internetowych.
Głównym zadaniem SEM jest uzyskanie optymalnej pozycji dla strony internetowej zależnie od wyników wyszukiwania – tych naturalnych, do czego odnosi się SEO, a także płatnych, czyli kampanii AdWords. Kampanie SEM prowadzone są z wykorzystaniem słów kluczowych odnoszących się do promowanej strony, które wpisywane są do wyszukiwarki przez internautów. Działania SEO oraz dla kampanii linków sponsorowanych różnią się pomiędzy sobą.
SEO to działania prowadzone na stronie – optymalizacja, oraz poza stroną – pozycjonowanie. Polegają one głównie na katalogowaniu stron i tworzeniu wartościowych treści na ich temat oraz publikowaniu ich on-line. W rezultacie pozycja adresy strony w wyszukiwarce idzie w górę i jest lepiej widoczna.
Z kolei kampanie linków sponsorowanych AdWords bazują na narzędziach udostępnianych przez Google. Zapłata odbywa się wtedy w modelu PPC, czyli Pay Per Click – płacenie za kliknięcie, czyli sama prezentacja reklamy jeszcze nie kosztuje, a opłata naliczana jest dopiero po kliknięciu w nią. Reklamy AdWords publikowane są nad naturalnymi wynikami wyszukiwania w oznaczonych boksach.
Jeżeli chcemy prowadzić działania SEM, dobrym wyborem będzie agencja mediowa, która skupia się na e-marketingu. Takie usługi oferuje między innymi Fabryka Marketingu – agencja mediowa z szerokim doświadczeniem w swojej branży. Dokładne informacje o kampaniach SEM można zobaczyć na stronie internetowej agencjiFabryka Marketingu.
Zostaw komentarz