Oracle Eloqua - czym jest i dlaczego pomaga w przedsiębiorstwie?

Każdy właściciel firmy zdaje sobie sprawę, jak ważna jest widoczność firmy i znajomość marki na rynku właściwym. Niewielu jednak wie, jak skutecznie promować i pozycjonować swoje przedsiębiorstwo. Rozwiązaniem w tym przypadku są narzędzia marketingowe - zautomatyzowane i zebrane na jednej, wspólnej platformie.

Jak skutecznie promować swoją firmę?

Nawet najkorzystniejsza oferta czy najlepsza usługa pozostanie bez odpowiedzi, jeżeli nie będzie odpowiednio przekazana i uwydatniona w Internecie. Aby tak się stało, osoby odpowiedzialne za marketing i komunikację wizerunkową stosują szereg narzędzi: od sporządzania tekstów nasyconych słowami-kluczami (tzw. SEO, czyli optymalizacja wyników w wyszukiwarce) poprzez content marketing (np. prowadzenie bloga branżowego czy wysyłanie viralowych reklam). Używanie tych zabiegów jest czasochłonne i kosztowne, tym bardziej, jeżeli całą strategią kreacyjną obarczony jest jeden pracownik czy też freelancer. Aby ograniczyć wydatki związane z szeroko pojętym marketingiem oraz skrócić czas realizacji zadań, wprowadzono na rynek usługi wielopoziomowego i wielozadaniowego "promotora wizerunku" przy użyciu zaledwie jednej platformy. Przykładem takiego multitaskera jest platforma Oracle Eloqua (https://growinternational.eu/pl/blog/oracle-eloqua-zaawansowana-platforma-automatyzacji-marketingu/) - jedna z najbardziej rozpoznawalnych wśród środowiska marketingowego.

Co daje promowanie firmy?

Naturalnym skutkiem stosowania narzędzi marketingowo-promocyjnych jest wzrost rozpoznawalności przedsiębiorstwa na rynku. Charakterystyczny claim, spójna polityka brandingowa czy logotyp łatwo zapadający w pamięć to przykładowe elementy, które zostaną zakomunikowane przy użyciu promocji firmy. Przekłada się to w oczywisty sposób na sprzedaż i zyski - oba zaczną stopniowo wzrastać, maksymalizując efektywność przedsiębiorstwa i generując coraz to wyższe dochody. Nie bez znaczenia pozostaje również kwestia reputacji i renomy na rynku - te czynniki również można wzmocnić za pomocą promowania firmy. Należy jednak uważać, by nie przesadzić z promocją - między subtelnym komunikowaniem a nachalnym osaczaniem jest bardzo cienka granica, której przekroczenie na stałe może zrazić wielu odbiorców.  

Pozyskiwać nowych klientów czy dbać o obecnych?

Odgrywanie istotnej roli pośród firm na rynku właściwym nie byłoby możliwe tylko przez pozyskiwanie nowych klientów lub "przywiązanie" tych, którzy już korzystali z usług naszej firmy. Zdecydowana większość przedsiębiorców skupia się tylko na zaciekawianiu nowych odbiorców, jednocześnie nie doceniając roli marketingu relacji, której zadaniem jest właśnie "zabetonowanie" stałych klientów w atrakcyjny sposób. Możemy oczywiście używać newsletterów czy mailingu zbiorowego (który najczęściej odbija się głuchym echem), ale możemy również stosować ciekawe programy lojalnościowe czy wprowadzać tzw. karty stałego klienta, które - poza gratyfikacją dla naszych kontrahentów - pozwalają na promowanie firmy tzw. pocztą pantoflową. Znalezienie "złotego środka" pomiędzy pozyskiwaniem nowych a dbaniem o obecnych klientów jest jednym z kluczowych zadań realizowanym przez platformy automatyzacji marketingu.