Pozycjonowanie z wykorzystaniem całego potencjału serwisu, czy warto?

Wreszcie masz. Nową graficznie, dobrze wykonaną stronę internetową Twojej firmy. Przy okazji odświeżyłeś stare logo i dostosowałeś całą grafikę pod kątem Corporate Identity. Dumnie możesz usiąść w fotelu i spijać śmietankę. Teraz sprzeda się samo.

Niestety, nic bardziej mylnego. Do akcji musi wkroczyć SEO. Wg raportu Verisign na świecie funkcjonuje ponad 340 milionów adresów WWW. Ich ilość ciągle wzrasta. Wciąż najpopularniejsze są adresy w domenie .com. Stanowią niemal 40 proc. wszystkich stron w sieci. 

 
W Polsce zarejestrowanych jest blisko 3 mln witryn. To właśnie ta ilość powinna być dla ciebie powodem do profesjonalnego pozycjonowania Twojej strony. W gąszczu reklam google ads i pracy wykonanej przez Twoich konkurentów pozycjonowanie strony w google to lepsza pozycja w najpopularniejszej wyszukiwarce. Proste? Tylko brzmi prosto. Bo droga do dobrego pozycjonowania strony internetowej jest dość długa i kręta. Zatem co zrobić, aby pojawić się wysoko w wyszukiwarkach? A potem tam zostać na dłużej? Sprawdź, jakie kroki przybliżą Cię do skutecznego pozycjonowania Twojej strony.

Pierwszy krok, czyli pozycjonowanie strony oparte na wykorzystaniu pełnego potencjału witryny.

Pamiętaj, nawet jeśli masz wiele podstron, to każda z nich działa na całościowe pozycjonowanie strony. Traktuj swoją stronę jak organizm, w którym każdy narząd musi być zdrowy. Treści na każdej stronie muszą spełniać potrzeby użytkowników, odpowiadać na ich pytania i zapewniać odpowiednią wartość. Na każdej stronie content musi być ciekawy i oryginalny. Na każdej z nich musisz uzupełniać i różnicować tytuły i opisy. Dbać o odpowiednią ich długość. A także zapewniać dopasowanie tytułów do zawartości danej podstrony. Bardzo ważne jest także, aby wybrać prawidłową strategię odwzorowywania słów kluczowych dla wszystkich podstron. To dlatego, że zdobywane później linki nie mogą wszystkie prowadzić do strony startowej. 

Tworząc treści dla witryny kieruj się prostą zasadą: pisz z myślą o użytkowniku, optymalizuj pod roboty googla. A dla nich obu każda podstrona musi być unikalna, wiarygodna, ciekawa i wysokiej jakości. Dzięki takiemu podejściu Twoje strony będą łatwiejsze do znalezienia w wyszukiwarce google. Istnieje też kilka stron, które nie wymagają tak dużej uwagi, jak strona kontaktowa, polityka  prywatności itp.

Drugi krok, czyli profesjonalna analiza słów kluczowych.

Słowa kluczowe. To one odpowiadają w dużej mierze za powodzenie kolejnych działań SEO. Keywords są krótkim opisem stworzonym pod roboty googla. Mają pomóc użytkownikowi w odnalezieniu odpowiedniej strony, której szuka. Aby znaleźć najlepsze słowa-klucze, trzeba wiedzieć, w jaki sposób internauci poruszają się w sieci i jak wyszukują informacje. Weźmy konkretny przykład. Prowadzisz sprzedaż butów sportowych, a użytkownik szuka “dobrych butów do biegania”. Jeśli odpowiednio zaplanowałeś słowa kluczowe to twoja witryna pojawi się wysoko, jako jedna z podpowiedzi w wyszukiwarce googla.  

słowa kluczowe

Skąd je wziąć? Intuicja? Nic bardziej mylnego, nawet jeśli masz ją doskonałą. Klienci mogą nazywać twoje usługi produkty zupełnie inaczej niż Ci się wydaje.  Musisz dobrać najlepsze słowa kluczowe do twojej branży i profilu,. A w tym pomogą Ci narzędzia bazujące na wyszukiwaniu userów.  Analiza fraz kluczowych nie tylko pomoże ci przy optymalizacji strony. Przyda się również przy strategii działań Ad Words i przy  link building. I pamiętaj : słowa kluczowe nie są wieczne. Ewoluują jak zachowania i oczekiwania konsumentów. 

Na rynku masz wiele narzędzi, które Ci w tym pomogą. Dla przykładu w polskim narzędziu Senuto znajdziesz bazę słów kluczowych pozwalającą wyszukiwać nowe słowa kluczowe, z zaawansowaną możliwością filtrowania ich parametrów.  Np. prognoza wyszukań, pozycja dla domeny lub liczba wyrazów.  Analizę keywords ułatwi kilka dodatkowych narzędzi jak “zależne słowa” , “generator pytań” , czy też “statystyki słów”.


 
Rysunek 2. Przykład wyszukania słów zależnych dla frazy "aranżacja łazienki" w Senuto

Przy pomocy takich narzędzi jak Ahrefs, Majestic, czy SemStorm możesz też sprawdzić, na jakie słowa kluczowe pozycjonuje się konkurencja i wykorzystać je do profesjonalnego pozycjonowania swojej strony internetowej.  Kolejnym etapem działań przy pozycjonowaniu strony www jest także monitoring aktywnych kampanii. Dzięki temu sprawdzisz w praktyce, jaką wartość przedstawiają wybrane słowa-klucze. Jeśli okaże się, że efekty nie są zadowalające, trzeba cały proces zacząć od początku.

 

 

Materiał partnera zewnętrznego