Plusem takich kampanii są niższe koszty, szybsze wyniki (frazy regionalne są mniej oblegane niż ogólne) oraz możliwość dotarcia do osób, które poszukują firm ze swojej okolicy. Co zrobić, aby pojawić się na wysokiej pozycji lokalnych wyników?
Wykorzystaj Google Moja Firma
Coraz więcej Internautów korzysta z map Google. Warto więc zadbać, aby adres naszej firmy znalazł się na takiej mapce. Prowadzisz salon fryzjerski lub kosmetyczny, restaurację, pensjonat oferujący noclegi lub pizzerię? A może świadczysz usługi budowlane lub hydrauliczne? Google Moja Firma to potencjał, z którego lepiej nie rezygnować. Uzupełnij swój profil i pozwól wyszukiwarce na lokalną weryfikację Twojej wizytówki. Położenie adresu zatwierdzane jest przez wysłanie kartki pocztowej z kodem lub rozmowę telefoniczną. W ten sposób przy Twojej biznesowej wizytówce pojawi się oznaczenie: „Zweryfikowana firma lokalna”, co zwiększy zaufanie użytkowników.
Pamiętaj o zgodności danych teleadresowych
Z punku widzenia Google ważne jest, aby na firmowej stronie i we wszystkich jej wizytówkach NAP były podane dokładnie te same dane teleadresowe. Warto więc już na początku działalności określić adres siedziby i numer telefonu firmy, które będziemy podawać podczas promocji we wszystkich serwisach zewnętrznych. Spójność danych to ułatwienie dla robotów wyszukiwarki w powiązywaniu biznesu z konkretnym adresem. Podczas zmiany siedziby firmy, zawsze warto zmieniać informacje wszędzie tam, gdzie je podaliśmy. Wiele marek o tym nie pamięta, a Internauci natrafiają na niespójne dane.
Poprawnie uzupełnij zakładkę „Kontakt”
Na firmowej stronie zawsze warto stworzyć zakładkę „Kontakt”. Dzięki temu osoby potencjalnie zainteresowane naszą ofertą szybko mogą sprawdzić dane firmy i się z nią skontaktować. Warto pamiętać, aby podane dane były kompletne, ponieważ zwiększa to wiarygodność przedsiębiorcy.
Ważne są:
pełna nazwa firmy,
kompletny adres siedziby,
numer telefonu,
adres e-mail
NIP,
REGON
Dodatkowo w zakładce możemy zagnieździć mapę z naszym adresem, plik KML oraz mapę Google zawierającą dodatkowe wskazówki na temat dojazdu (gdy Klienci mają możliwość odbierania produktów bezpośrednio z siedziby firmy).Plik KMLPlik KML to geolokalizacja firmy. Jest on bardzo ważny i nie warto go pomijać. W przypadku pozycjonowania lokalnego jest on równie ważny, co sitemapa w pliku XML. Plik KML jest interpretowany przez Google Earth, a jego obecność da nam gwarancję prawidłowego odczytu adresu przez roboty Google.
Opinie w Google
Podczas pozycjonowania lokalnego nie warto zapominać o opiniach o firmie w Google. Przedstawiciele najpopularniejszej wyszukiwarki świata stwierdzili na konferencji, że opinie i recenzje użytkowników mogą zostać wzięte pod uwagę jako czynnik rankingowy dla biznesów lokalnych i wyświetlone jako wskazówki dla użytkowników. Warto więc prosić zadowolonych Klientów lub kontrahentów, aby dzielili się opinią o naszej firmie, co zwiększy zaufanie wśród Internautów.
Baza linków zewnętrznych
Podstawą pozycjonowania jest budowanie bazy linków zewnętrznych. Link building ma znaczenie także podczas promocji biznesu lokalnego. W tym przypadku bardzo wartościowe są odnośniki z lokalnych serwisów, które pozwalają powiązać firmową stronę z konkretną lokalizacją. Można skorzystać np. z katalogów prowadzonych przez miejskie portale informacyjne, serwisy polecające ciekawe miejsca w regionie czy lokalne media. Duże możliwości dają także artykuły sponsorowane zamieszczone na serwisach internetowych lokalnej prasy, radia czy TV.
Zostaw komentarz