Środki i narzędzia ułatwiające tworzenie blogosfery

Chyba każdy z nas miał okazję gościć na blogach internetowych. Niektórzy przeglądają je regularnie, aby dowiadywać się wielu ciekawych rzeczy, czytać recenzje, oglądać fotografie, wymieniać się swoimi doświadczeniami oraz przemyśleniami. Tak szybko, jak blogi zagościły w internecie, stały się również jednym z elementów marketingu w sieci. Dzisiaj mamy już do czynienia z szeroką gamą metod e-marketingowych, które pozwalają reklamodawcom na wykorzystanie tak zwanej blogosfery.

Blogosfera to term odnoszący się do wszystkich blogów internetowych postrzeganych jako sieć społeczna. Wiele blogów internetowych jest połączonych ze sobą. Ich autorzy zaglądają na inne blogi, zostawiają na nich swoje komentarze, odnosząc się do wpisów, umieszczają linki. W ten sposób blogi zaczęły tworzyć własną sieć, która może być również postrzegana jako zjawisko społeczne. Aby stworzyć blogosferę, stosuje się różnego rodzaju narzędzia, które są w tym pomocne. Poniżej prezentujemy najpopularniejsze z nich.

Blogroll

To angielskie określenie odnosi się do listy linków do blogów internetowych umieszczanej na blogu. Najczęściej na listach tego rodzaju umieszczane są blogi, które blogerzy sami często czytają i rekomendują je. Tak tworzona blogosfera ma też znacznie w kontekście marketingowym – linki z blogów wpływają na pozycję w wyszukiwarce Google.

Komentarze

Również poprzez pozostawienie komentarza pod wpisem tworzy się blogosfera. Komentarzem możemy oglądać po wejściu na konkretny post lub też z wykorzystaniem czytników RSS czy specjalnych serwisów. Zablokowanie komentarzy na blogu zmniejsza efektywność w zakresie tworzenia blogosfery, co dla właściciela bloga może oznaczać mniejsze zyski.

TrackBack

To narzędzie pozwalające na cytowanie w blogosferze. Dzięki niemu możemy łatwo zostawiać komentarze do konkretnego wpisu w nawiązaniu do innego wpisu, także na innym blogu.

Agregaty

To serwisy zajmujące się agregowaniem informacji z blogów na bazie technologii pingback. Publikacja wpisu na blogu powoduje wysłanie pinga do agregatu. Użytkownicy agregatów mogą wtedy przeglądać najnowsze wpisy na różnych blogach jednocześnie.

Gdy szukasz dodatkowych informacji o blogach i marketingu, zajrzyj na adnext.pl. Serwis internetowy adnext.pl to kompendium pomocnych informacji o e-marketingu!

Materiał zewnętrzny