Przegląd błędów popełnianych najczęściej podczas pozycjonowania
2 maja 2016 Pozycjonowanie
Korzystając z możliwości stwarzanych przez Internet zyskujemy szansę na prowadzenie naszej działalności w skali całego kraju, a nawet Europy i świata. Jeśli decydujemy się na otworzenie sklepu internetowego nie musimy przecież nakładać na siebie żadnych ograniczeń odnoszących się do jego lokalizacji. Nie można jednak zapominać o tym, że szukanie klientów przez Internet jest sporym wyzwaniem. Mamy do czynienia z dużą konkurencją, a i sam klient nie musi ograniczać się do odwiedzenia jednego tylko sklepu. Jeśli chcemy dać sobie szansę na skuteczną promocję, musimy zadbać o to, aby adres sklepu pojawił się wysoko w wynikach wyszukiwania. Cel ten można osiągnąć między innymi dzięki pozycjonowaniu organicznemu. Przedsiębiorcy, którym brakuje odpowiedniego doświadczenia, często samodzielnie decydują się na działania z zakresy pozycjonowania. Niestety, ich skutek to zazwyczaj bardzo poważne błędy. Które z nich pojawiają się najczęściej i jak ich unikać?
Charakterystyka pozycjonowania organicznego
Termin pozycjonowanie organiczne pojawia się stosunkowo często, niejednokrotnie jest przy tym stosowany zamiennie z określeniem pozycjonowanie naturalne. Najczęściej utożsamia się go z działaniami, które przyczyniają się do osiągnięcia przez daną witrynę możliwie jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania w odniesieniu do określonego słowa kluczowego. Zazwyczaj odpowiadają za nie profesjonalne agencje świadczące usługi z zakresu SEO oraz SEM. Jeśli pozycjonowanie organiczne jest prowadzone w nieumiejętny sposób, należy liczyć się z tym, że będzie wiązało się tak ze stratą czasu, jak i pieniędzy.
Jak sobie radzić z błędami
Gdy mówimy o błędach pozycjonowania najczęściej myślimy o tych stronach www, które były pozycjonowane przez amatorów, a nie przez profesjonalistów. Oczywiście, nie oznacza to wcale, że każda osoba myśląca o promocji strony internetowej musi korzystać ze specjalistycznej oferty, oczekuje się od niej jednak, że będzie posiadała określoną wiedzę z tego zakresu. Lista błędów popełnianych najczęściej to znakomity sposób pozwalający na uzmysłowienie sobie, które pułapki pozycjonowania są szczególnie groźne.
Po pierwsze – brak optymalizacji przed pozycjonowaniem
Specjaliści z zakresu SEO nie mają wątpliwości, co do tego, że zapominanie o optymalizacji strony www jest jednym z najpoważniejszych błędów pozycjonowania. Jeśli więc ma być ono skuteczne, strona musi być dostosowana do potrzeb tak wyszukiwarek, jak i klientów. Gdy witryna nie została przygotowana w odpowiedni sposób, wysiłki ukierunkowane na pozyskiwanie wartościowych linków mogą się okazać zbyteczne. Warto więc pomyśleć o optymalizacji, aby potem nie płacić zbyt wysokiej ceny za ten błąd.
Po drugie – zbyt wiele słów kluczowych
Pojawianie się słów kluczowych na naszej stronie internetowej ma duże znaczenie, Google uznaje ją bowiem za wartościową, co pozwala na jej indeksowanie. Jeśli mamy ich zbyt mało, nie możemy oczekiwać spektakularnych rezultatów. Okazuje się jednak, że trudno na nie liczyć również wówczas, gdy słów takich jest zbyt wiele. Roboty w wyszukiwarkach są wyposażone w algorytmy analizujące nadmierne nagromadzenie słów kluczowych i uznające takie strony www za spam. W efekcie maleją szanse na skuteczne pozycjonowanie.
Po trzecie – nieodpowiednie słowa kluczowe
Jeszcze przed opracowaniem zawierających słowa kluczowe tekstów należy zastanowić się nad tym, które wyrażenia są dla nas szczególnie istotne. Należy więc przeanalizować charakter świadczonej usługi lub sprzedawanego produktu, a następnie wpisać w wyszukiwarkę frazy, które będą odnosiły się w bezpośredni sposób do naszych potrzeb. Jeśli wspomniane na wstępie teksty zostaną nasycone niepotrzebnymi z naszego punktu widzenia słowami kluczowymi, klient wcale nie będzie zainteresowany skorzystaniem z promowanych przez nas możliwości oczekując czegoś innego.
Po czwarte – brak analiz
Wiele osób zapomina o tym, że analizy mają kluczowe znaczenie nawet w przypadku tych stron internetowych, które są naprawdę dobrze przygotowane do pozycjonowania. To właśnie analiza pozwala nam zorientować się, które działania z zakresu pozycjonowania cieszą się największą skutecznością, ona też umożliwia eliminację licznych błędów. Wbrew obawom wielu osób, nie musi być to wcale zadanie skomplikowane, istnieje bowiem szereg narzędzi wspierających omawiany proces. Warto po nie sięgać i wykorzystywać je to właśnie wyciąganie wniosków w dużej mierze przesądza bowiem o skuteczności pozycjonowania. Błąd piąty – wzajemna wymiana linków Dość powszechnie stosowanym sposobem mającym na celu polepszenie pozycji konkretnej strony w wynikach wyszukiwania wydaje się promowanie jej poprzez umieszczanie linków do niej na innych witrynach. Nie jest to rozwiązanie nieskuteczne, wskazana jest jednak duża ostrożność z naszej strony, jeśli chcemy z niego korzystać. Nie wolno stosować tak zwanej wzajemnej wymiany linków, jest to bowiem praktyka, na którą roboty Google już od dawna są w szczególny sposób wyczulone. Znacznie lepszym rozwiązaniem jest zatem kreatywny link building.
Zostaw komentarz