Optymalizacja. To słowo klucz ostatnich lat w biznesie. I bardzo dobrze, ponieważ po co płacić za coś, co może zostać zautomatyzowane i pozbawione tego najbardziej wadliwego z czynników - człowieka?
Takim rozwiązaniem może być chatbot - narzędzie, którego zadaniem jest rozmowa z użytkownikiem przebywającym na stronie internetowej albo fanpage. Jego zadaniem jest prowadzenie dialogu w taki sposób, aby w najszybszy sposób rozwiązać sprawę naszego użytkownika.
Wiadomym jest, że chatboty idealnie odnajdują się w wirtualnej obsłudze klienta czy potrafią zaprezentować produktu sklepu internetowego. Jednak w jakich, mniej oczywistych, branżach sprawdzi się równie dobrze?
Chatbot dostawczak
W branży dostawczej, chatboty stale zyskują na popularności. Najczęstszym zastosowaniem tego rodzaju chatbotów jest dostarczanie zakupów ze sklepu czy dowóz z restauracji na telefon. Jest to o wiele wygodniejsze, ponieważ nie musisz dzwonić i czekać na odbiór po stronie restauracji.
Możesz skomunikować się z chatbotem, zobaczyć zdjęcia jedzenia i zdecydować się na potrawę bez presji czasu. Następnie bot zaproponuje złożenie zamówienia.
Chatbot organizator
Chatboty mogą być świetnymi pomocnikami w życiu codziennym - na przykład; mogą przypominać o ważnych spotkaniach lub zaplanowanych pracach. Można myśleć o nim, jak o rozszerzonej wersji kalendarza.
Jeśli masz problem z samoorganizacją, zawsze możesz używać chatbotów do tworzenia list zakupów lub planować swoje zadania na dzisiaj, w formie list rzeczy do zrobienia z przypomnieniami. Robot sam poinformuje cię przez komunikator kiedy powinieneś zabrać się za robotę. Chatboty można dodawać i używać w czatach grupowych, aby tworzyć i przypisywać zadania członkom grupy podczas kontynuowania czatu.
Chatbot podniesie cię na duchu
Niektóre boty odgrywają rolę przyjaciela lub psychologa - zawsze mają dla Ciebie czas kiedy chcesz się wygadać. Co więcej, jako że korzystają z obszernych baz danych, będą miały pod ręką dobrą radę czy słowo.
Istnieją chatboty, które pomagają użytkownikom monitorować ich nastrój. Robot pyta się o ich uczucia i stan, w formie przyjaznych codziennych rozmów. Chatbot zapewnia użytkownikom przydatne treści, takie jak odpowiednio dobrane filmy, w zależności od nastroju danej osoby czy podnoszącą na duchu muzykę.
Naucz się dzięki chatbotowi
Chatboty są również tworzone dla nauki - dostarczają materiałów edukacyjnych na temat dyscypliny, w której powinny czuć się biegle. Co prawda, przez ograniczenia narzucone przez komunikatory są to raczej krótsze teksty.
Komunikują się ze studentami i oceniają swoją wiedzę poprzez testowanie. Twórcy takich botów starają się, aby „nauczyciel” brzmiał jak człowiek tak bardzo, jak to możliwe.
Zostaw komentarz