Nie! Możesz umieszczać na swoim blogu treści sponsorowane, ale Google zaleca przestrzeganie tych najlepszych praktyk.
W ostatnich latach treści sponsorowane stały się coraz bardziej dochodowym strumieniem przychodów dla wydawców cyfrowych, blogerów i osób mających wpływ na Instagram. Treści sponsorowane, treści markowe, natywne, reklamowe, #sponcon - jakkolwiek je nazywasz - mogą być tworzone dla prawie każdej platformy i medium, które docierają do Twoich odbiorców.
Ale co ma do powiedzenia Google? Jestem zaangażowana w kampanie marki w SHE Media od ponad 6 lat i w tym czasie nauczyliśmy się czegoś lub dwóch na temat treści sponsorowanych. Są to cztery z najczęściej zadawanych pytań o treści sponsorowanej na Twoim blogu i w Google.
Czy google sprzeciwia się treściom sponsorowanym?
Niekoniecznie! Google może być czarną skrzynką, ale lubię sobie przypominać, że zatrudniają jednych z najmądrzejszych ludzi na świecie - ludzi, którzy znają się na biznesie. Musimy wierzyć, że Google dostaje grę partnerską, dostaje ideę partnerstwa i ruchu, a także dostaje, że inną formą marketingu treści jest treść sponsorowana. Nie jest to zła rzecz i można zarobić dużo pieniędzy na pracy z markami w ten sposób. Więc nie są one przeciwne, per se, ale mają kilka zalecanych wytycznych do naśladowania.
Trzy proste zasady uniemożliwią karanie cię przez Google za umieszczanie na twojej stronie treści sponsorowanych:
1. Treści sponsorowane muszą być ujawnione. Treść powinna mieć wiadomość ujawniającą, która wyraźnie przekazuje czytelnikowi, że czyta i angażuje się w treści, które zostały wyprodukowane z lub dla partnera.
2. Wszelkie linki wychodzące ze sponsorowanego postu muszą być nofollowne. Google chce mieć pewność, że reklamodawca nie zyska naturalnego autorytetu z treści, za które zapłacił. Może to być link statyczny, obrazek, infograficzny lub logo. Każdy z tych linków powinien być nofollow. Tak się składa, że wiemy z pierwszej ręki, że Google będzie karać Twoją stronę, jeśli nie zastosujesz się do tych głównych wytycznych. Jeśli otrzymasz powiadomienie o karze za pośrednictwem Konsoli wyszukiwania Google, napraw ten problem, a następnie wyślij prośbę o ponowne rozpatrzenie sprawy do Google.
3. Unikaj umieszczania cienkich treści. Powinna to być zasada, której należy przestrzegać podczas tworzenia dowolnej treści, ale tworzenie cienkiej treści dla danej marki może kosztować Cię więcej niż organiczny ruch w wyszukiwarce. Cienkie treści to inny sposób na określenie nieistotnej lub niskiej jakości treści. Krótko mówiąc, Google nie uważa jej za użyteczną lub użyteczną dla Twoich czytelników. Większość marek jest obecnie bardzo zaangażowana w treści sponsorowane. Mogą one doradzać w sprawie nagłówka i zatwierdzać kopię z wyprzedzeniem.
Czy można dostać się do google newsów, jeśli masz sponsorowane treści na swojej stronie?
Tak, ale treści sponsorowane muszą być oddzielone od treści redakcyjnych na mapach sytuacyjnych XML. Google ma jasne zasady dotyczące markowych treści przesyłanych do rozpatrzenia przez News i wniosków o wyłączenie z kanału, który przesyłasz do ich platformy informacyjnej. Zaleca się również, aby na stronie internetowej Google znajdował się oddzielny obszar, w którym można łatwo uzyskać dostęp do wszystkich najnowszych wiadomości lub nowych treści.
Czy treści sponsorowane przez państwa pojawią się w organicznych wynikach wyszukiwania?
Chociaż nigdy nie widziałem, aby Google komentował to bezpośrednio, nasze własne dane pokazują, że tak, treści sponsorowane mogą w rzeczywistości uzyskać ruch w organicznych wynikach wyszukiwania. Google prawdopodobnie nie jest zachwycony tym, że historia sponsorowana pojawia się w ich organicznych wynikach wyszukiwania, ale jeśli jest dobrze napisana i zapewnia usługi i autorytet w tym temacie, wtedy Google umieści tę treść w SERPach (stronach wyników wyszukiwarek).
Zostaw komentarz