Voicebot – inteligentne narzędzie do obsługi głosowej klientów
17 lutego 2021 Narzędzia i programy
Konieczność korzystania z usług call center czy tworzenie działów obsługi klienta odchodzi powoli w zapomnienie. Obecnie tę rolę mogą bowiem pełnić zaawansowane voiceboty, które są w stanie przekształcać mowę na tekst i udzielać odpowiedzi na zadawane pytania. Zainwestowanie w takie rozwiązanie pozwoli w dłuższej perspektywie czasu zaoszczędzić, a przy tym umożliwi zaoferowanie wyższej jakości obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia bardzo dobrze radzą sobie z zamianą mowy na tekst i są w stanie udzielać wyczerpujących odpowiedzi. Jakość obsługi klienta stoi dzięki temu na bardzo wysokim poziomie i można wiele zyskać na takim działaniu i wybieraniu najlepszych rozwiązań.
Szybsza obsługa klienta
Osoby korzystające z głosowej pomocy klienta bardzo często narzekają na długi czas oczekiwania na możliwość konsultacji ze specjalistą. Niekiedy konieczne jest odczekanie nawet kilkunastu minut zanim nastąpi połączenie. Voicebot to narzędzie, które całkowicie eliminuje ten problem. Połączenie z wirtualnym asystentem następuje bowiem w przeciągu kilku sekund. Od razu można zadać również swoje pytanie, a bot udzieli na nie wyczerpującej odpowiedzi. Poziom obsługi klienta może dzięki temu ulec znacznemu zwiększeniu i można wiele zyskać na wybraniu takiego narzędzia dla swojego przedsiębiorstwa.
Coraz bardziej zaawansowane działanie
Voiceboty to nadal stosunkowo nowe rozwiązania na rynku, które jest stale rozwijane. Obecnie jednak możliwości oferowane przez takie narzędzia są coraz większe i mogą być stosowane w wielu zróżnicowanych branżach. Wynika to z tego, że rozwiązania te stawiają na zaawansowane rozpoznawanie mowy oraz sztuczną inteligencję. Dzięki temu radzą sobie zdecydowanie lepiej z obsługą zapytań klientów. Bot jest w stanie samodzielnie uczyć się konkretnych zapytań na podstawie rozpoznawania słów kluczowych. Dodatkowo radzi sobie także z zakłóceniami i różnymi tonacjami głosu. Mowa jest coraz skuteczniej przekształcana na tekst. Częstokroć wyższa jakość rozwiązań powoduje, że są one bardzo chętnie stosowane w wielu miejscach i mogą sprawdzać się bardzo dobrze w wielu zadaniach.
Możliwość wykorzystania asystentów głosowych
Asystenci głosowi już dzisiaj są wykorzystywani w wielu branżach i pomagają w automatyzacji wielu procesów, które zachodzą w firmach.
Przykładem mogą być hotele. Asystent głosowy może zostać użyty do obsługi rezerwacji i systemu potwierdzeń przyjazdu. Voicebot jest w stanie za pomocą pytań zebrać wiele informacji na temat konkretnych parametrów rezerwacji i dzięki temu jeszcze lepiej poradzi sobie z obsługą klienta. Zebrane dane zapisze w postaci tekstowej i przekaże do odpowiedniego systemu. Dzięki temu obsługa rezerwacji będzie bardziej komfortowa. Zautomatyzowanie tego zadania w przypadku hotelu daje olbrzymie możliwości i jest w stanie sprawdzić się świetnie.
Kolejna możliwość to skorzystanie z asystenta głosowego w różnego rodzaju urzędach. Narzędzie pozwoli bowiem na sprawne umawianie się na wizyty. Dobrym przykładem takiego zastosowania tego rozwiązania może być Urząd Miasta w Gdyni. Dzięki temu cały proces umawiania wizyt został w bardzo dużym stopniu zautomatyzowany i korzyści z korzystania z takiego właśnie rozwiązania są bardzo wysokie. Nie zachodzi bowiem konieczność marnowania czasu pracowników na odbieranie połączeń i umawianie wizyt w urzędzie.
Voicebot może także sprawdzić się jako oprogramowanie call center. Narzędzie jest bowiem w stanie wspierać wiele operacji i tym samym odciążać pracowników w przedsiębiorstwie. Można w ten sposób zautomatyzować umawianie rozmów telefonicznych lub zbierać podstawowe dane o klientach. Systemy call center opierające się o asystentów głosowych są w stanie zdecydowanie sprawniej obsługiwać interesantów i wykonywać więcej połączeń w ciągu jednego dnia. Zwiększenie efektywności za pomocą takiego narzędzia jest tym samym jak najbardziej możliwe i warto się zastanowić nad wprowadzeniem takich systemów do przedsiębiorstwa. Outsourcing call center i pewnych zadań sprawdza się rewelacyjnie.
Nie może także zabraknąć wykorzystania bota do automatyzowania procesów posprzedażowych. Za pomocą takiego oprogramowania możliwe jest skontaktowanie się z klientem i przeprowadzenie wywiadu na temat zakupionego przez niego produktu. Asystent jest również w stanie zrealizować procedurę zwrotu lub skompletować wszystkie uwagi do zamówienia. Automatycznie dostarczy do przedsiębiorstwa wartościowe informacje z wielu obszarów i sprawdzi się znakomicie w konkretnym zastosowaniu.
Powyżej przedstawione zostały jedynie przykłady użycia asystentów głosowych. Istnieje bowiem także wiele innych możliwości w tym zakresie i sposobów na skorzystanie z automatycznych narzędzi. Za każdym razem sprawdzą się one fantastycznie i będą bardzo mocno wspierały funkcjonowanie przedsiębiorstwa. Warto się tym samym zainteresować takimi możliwościami i korzystaniem z nowoczesnych narzędzi w firmie.
Zaawansowane rozwiązania z zakresu obsługi głosowej klientów
Warto wybierać najlepsze voiceboty, które sprawdzą się świetnie w konkretnym zastosowaniu i nad którymi warto się zastanowić. Wysokiej jakości rozwiązania będą stanowiły realne wsparcie dla przedsiębiorstw i sprawdzą się rewelacyjnie. Przykładem jest tutaj voicebot oferowany przez firmę InteliWISE. Takie oprogramowanie jest wykorzystywane przez wiele przedsiębiorstw oraz organizacji samorządowych. Obecnie jest to jeden z najbardziej zaawansowanych asystentów głosowych, które są dostępne na rynku. Na wdrożenie voicebota II generacji zdecydował się też Wolters Kluwer będący wiodącym dostawcą cyfrowych produktów i usług w szczególności z obszaru LegalTech. Narzędzia automatyzacji głosowej mogą sprawdzać się bardzo dobrze w różnych zastosowaniach i będą stanowić olbrzymią pomoc dla wszystkich przedsiębiorstw, które zdecydują się na zastosowanie ich.
Podsumowanie
Postawienie na rozbudowane narzędzia z zakresu obsługi klienta jest coraz bardziej istotne i prowadzi do mnóstwa korzyści. Przedsiębiorstwa są bowiem w stanie w ten sposób zautomatyzować wiele procesów i świadczyć dla wszystkich swoich klientów bardzo wartościową pomoc, która sprawdzi się znakomicie. Postawienie na wysokiej jakości produkty może tym samym dawać znakomite rezultaty i może bardzo mocno ucieszyć. Voiceboty są jednym z przykładów takich narzędzi i jak najbardziej warto postawić na korzystanie z nich, gdyż korzyści z wybrania takich systemów mogą być bardzo wysokie.
Artykuł partnera
Zostaw komentarz