Linki z artykułów sponsorowanych w Niemczech – jak je wybrać?

Jednym z czynników rankingowych, które mają wpływ na pozycję w wynikach wyszukiwania Google są odnośniki prowadzące do danej witryny z innych serwisów. Nie chodzi jednak o to, aby było ich jak najwięcej – powinny być jak najwyższej jakości. Jak zdobyć takie odnośniki, jeśli zależy nam na linkach z domen z rozszerzeniem .de?

Publikacje sponsorowane skuteczne w SEO

Na rynku niemieckim mamy do dyspozycji niemal te same źródła odnośników, co w Polsce. Chodzi tutaj o fora internetowe, katalogi stron czy nawet systemy wymiany linków. Jednak zdecydowanie najbardziej wartościowe odnośniki możemy pozyskać dzięki publikacjom sponsorowanym. Tym sposobem możemy dotrzeć do najlepszych stron z danej tematyki. Dla algorytmu Google znaczenie ma nie liczba odnośników, lecz ich jakość. Zatem powinny one być umieszczone na stronach, które wypracowały już autorytet w oczach wyszukiwarki. Pojawia się jednak pytanie – jak znaleźć takie serwisy? I skąd mamy wiedzieć, że akurat na danej stronie warto kupić publikację sponsorowaną z linkiem?

Jak wybrać wydawców artykułów sponsorowanych?

Przede wszystkim nie jest tak, że musimy pisać do właścicieli poszczególnych stron z zapytaniem o to, czy dają oni możliwość płatnej publikacji artykułu z linkiem. Możemy skorzystać z istniejącej bazy takich serwisów, którą znajdziemy tutaj: https://natvisor.com/pl/pozycjonowanie-niemcy.html – do dyspozycji mamy ponad 1500 stron, które umożliwiają publikację artykułów. Jak wybrać z nich te, które przyczynią się do poprawy widoczności naszej witryny w Google? Należy zwrócić uwagę na takie kwestie jak:

  • - Parametry TF i DA – są one wykorzystywane przez popularne narzędzia SEO do oceny mocy danej domeny – odpowiednio Majestic SEO i moz.com. Im wynoszą one więcej, tym lepiej. Starajmy się publikować artykuły sponsorowane w serwisach, które mają wskaźniki lepsze niż nasza witryna. Podstawowe dane o naszej stronie sprawdzimy za pomocą tych narzędzi bez dodatkowych opłat.
  • - Liczba odwiedzających – teoretycznie nie ma to wpływu na moc linka umieszczonego na danej stronie, ale warto stawiać przede wszystkim na popularne serwisy. Dlaczego? Otóż istnieje duża szansa na to, że publikacja sponsorowana bezpośrednio przełoży się na wzrost liczby klientów, jeśli zapozna się z nią wielu internautów.
  • - Tematyczność – warto publikować artykuły sponsorowane na stronach powiązanych tematycznie z naszą. Idealnie, jeśli witryna wydawcy ma wysokie pozycje na frazy, które nas najbardziej interesują.
  • - Weryfikacja strony – warto dokładnie sprawdzić serwisy, na których chcemy publikować. Po pierwsze należy upewnić się, czy witryna nie składa się wyłącznie z artykułów sponsorowanych. Takie publikacje powinny stanowić tylko część treści – pewien mały procent w stosunku do artykułów redakcyjnych. Po drugie, trzeba zweryfikować, czy treść pojawi się na stronie głównej, a jeśli nie, to czy będzie prowadzić do niej jakikolwiek odnośnik w serwisie. Artykuł nie może trafić do kategorii ukrytej przed robotami wyszukiwarek. Po trzecie, sprawdzić też trzeba, czy content na stronie nie stanowi wyłącznie kopii treści publikowanych przez różne instytucje.
  • - Dostępność publikacji – musisz mieć gwarancję, że wydawca nie usunie artykułu po pewnym okresie lub nie doda do umieszczonego w nim linka atrybutu nofollow.

Strony pod publikacje sponsorowane – podsumowanie

Nie powinno się wybierać serwisów do płatnych publikacji bez analizy oferty. Możliwe, że zainwestujemy środki, ale nie odniesiemy takich korzyści, jakich oczekiwaliśmy. Dlatego link building musi być przemyślany i to bez względu na to, czy prowadzimy kampanię SEO w google.pl czy google.de.

Artykuł partnera