Wyszukiwarki internetowe – najlepsze miejsce na reklamę?
20 kwietnia 2016 Pozycjonowanie
Reklamowanie się w internecie jest dziś jednym z najskuteczniejszych sposobów na zapewnienie swojej firmie odpowiedniej popularności i przyciągnięcie do siebie szerszego grona klientów. W sieci można oczywiście reklamować się na wiele różnych sposobów, trzeba zatem nieco przyjrzeć się temu zagadnieniu, aby móc wybrać najlepsze dla siebie rozwiązania.
Obecnie jedną z najpopularniejszych metod jest promowanie się za pomocą wyszukiwarek internetowych. Zdecydowana większość znawców tej dziedziny jest zgodna co do tego, że takie działania są zawsze bardzo opłacalne. Warto zatem przyjrzeć się temu nieco bliżej, bowiem może to być świetna inwestycja dla każdego przedsiębiorcy. Głównym celem właściwie wszystkich działań marketingowych jest oczywiście osiągnięcie konkretnych celów biznesowych. Przed podjęciem jakichkolwiek kroków warto dokładnie rozważyć, czy wydane przez nas pieniądze przełożą się potem na realne zyski.
Na samym początku warto zapoznać się nieco bliżej z tym, czym w ogóle jest marketing w wyszukiwarkach internetowych i na czym zwykle polegają takie działania. Głównym celem takich działań jest zapewnienie danej stronie jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania, podawanych przez najpopularniejsze wyszukiwarki – zazwyczaj mówimy tu o Google, z którego korzysta większość internautów. Dlaczego owa pozycja jest taka ważna? Zacznijmy od tego, że całe mnóstwo osób szuka konkretnych produktów lub usług właśnie za pośrednictwem wyszukiwarek. Szukając na przykład sklepu z oknami w Krakowie, wpisujemy zwykle w Google frazy typu "okna Kraków". Otrzymujemy wówczas wyniki wyszukiwania, które nierzadko obejmują setki stron. Jest to chyba oczywiste, że raczej mało kto poświęca czas, aby przeszukiwać wszystkie z nich – w większości przypadków skupiamy się jedynie na tych pierwszych wynikach. Jak pokazują statystyki, najwięcej odwiedzin otrzymują strony znajdujące się w pierwszej piątce wyników, choć w przypadku "trudniejszych" fraz wielkim sukcesem jest nawet pierwsza dziesiątka. Tak czy inaczej znalezienie się wysoko w wynikach wyszukiwania pod danymi hasłami jest w obecnym internecie kluczem do zdobycia większej popularności i przyciągnięcia do swojej strony odpowiedniej liczby potencjalnych klientów.
Powyższe argumenty nie przekonują jednak wielu przedsiębiorców którzy uparcie twierdzą, że takie działania są jedynie stratą czasu i pieniędzy. Jest to jednak błędne podejście. Dzięki odpowiedniej reklamie sam fakt istnienia naszej marki i oferowanych przez nas produktów dociera do świadomości bardzo szerokiego grona potencjalnych odbiorców, a nasza nazwa staje się lepiej rozpoznawalna nawet wśród ludzi, którzy w danym momencie nie potrzebują oferowanych przez nas rzeczy. Jak już powiedzieliśmy, obecnie wielka część reklamy odbywa się właśnie za pośrednictwem internetu, który jest zdecydowanie najlepszym miejscem do przyciągania do siebie większej ilości osób. Marketing w wyszukiwarkach internetowych jest tego nieodłącznym elementem, bez którego większość innych działań w sieci nie miałaby właściwie żadnego sensu.
Nikt oczywiście nie twierdzi, że inwestowanie w marketing w wyszukiwarkach jest jedynym sposobem na przyciąganie od siebie nowych klientów. Warto oczywiście dalej działać w bardziej tradycyjne sposoby i interesować się standardowymi metodami, jak ulotki czy plakaty. Niemniej jednak zaistnienie w internecie jest obecnie niezwykle ważne. Co więcej, jest to bardzo uniwersalna forma reklamy. Wynikami z wyszukiwarek internetowych kierują się klienci należący do najróżniejszych grup wiekowych czy społecznych – taki marketing pozwala na równoczesne docieranie do wszystkich z nich.
W sieci można reklamować się na wiele sposobów.Jedną z najbardziej podstawowych metod są kampanie AdWords, dzięki którym można w krótkim czasie zaistnieć całkiem wysoko w wynikach wyszukiwania. Strony reklamowane w taki sposób nie pojawiają się w "standardowych" wynikach wyszukiwania, ale w o wiele lepiej widocznych miejscach przeznaczonych dla osób, które wykupiły płatną reklamę. Dzięki temu nie trzeba przejmować się pozycjonowaniem czy innymi działaniami mającymi na celu zdobycie wysokiego wyniku – nasza strona i tak będzie doskonale widoczna. Taka reklama będzie ponadto w pełni zoptymalizowana i przygotowana przez klientów Google którzy wiedza, w jaki sposób należy przygotować jej treść aby przemówiła do szerokiego grona odbiorców.
Nigdy nie wolno jednak zapominać o tym, jak wiele korzyści niesie pozycjonowanie. Kampanie Google AdWords trwają jedynie przez określony czas, podczas gdy umiejętne pozycjonowanie strony pozwala na zdobycie w sieci mocnej pozycji na dłuższy okres. Nie jest to jednak prosta rzecz, przez co większość z nas nie będzie w stanie zająć się tym w pełni samodzielnie. Na szczęście na rynku wcale nie brakuje ofert profesjonalnych firm, które zajmują się takimi usługami – jeśli już się na to decydujemy, to warto wybrać coś faktycznie dobrego. O skuteczności takich form reklamy same za siebie mówią statystyki. Według badań, aż 85% ankietowanych przedsiębiorców zgadza się co do tego, że profesjonalny marketing w sieci przynosi doskonałe efekty.
Zostaw komentarz