Być w sieci

Dziś przedsiębiorcy - nawet ci działający na niewielką skalę, zmuszeni są do intensyfikacji obecności w sieci. Posiadanie i prowadzenie przez firmę strony www to pierwszy krok do jej obecności w internecie. Kolejnym i równie istotnym jest zastosowanie technik i narzędzi, które powiązane są ze skutecznym marketingiem internetowym - m.in. SEO i SEM.

Klient aby dostać się na naszą stronę musi ją móc wyszukać w coraz bardziej gęstniejącej wirtualnej przestrzeni. Klienci wpisują hasła i poszukują najlepszych rozwiązań odpowiadających na ich zapytania. Trzeba im w tym skutecznie pomóc!

Jedną z metod jest z pewnością komunikacja online. I to nie tylko w formie stworzenia strony i prowadzenia kampanii reklamowej. Powinna się ona opierać na specjalistycznej, uszytej na miarę optymalizacji wszelkich działań w sieci. Co ważne, działania te powinny podejmować nie tylko duże przedsiębiorstwa, ale nawet te niewielkie i dopiero rozpoczynające działalności. Od tego jak zaprezentują się w sieci zależy bowiem czy będą miały szansę rozwinąć skrzydła.

Na czym polegają działania SEO i SEM? Zgodnie z definicją jest to "ogół działań promocyjnych (SEM) i procesów optymalizacyjnych (SEO) mających za zadanie osiągnięcie przez dany serwis jak najlepszej (najwyższej) pozycji w wynikach wyszukiwarek internetowych dla wybranych słów i fraz kluczowych."

- Innymi słowy - korzystanie z SEO i SEM pozwala nam dotrzeć z informacją o produkcie do osób zainteresowanych nim i już go szukających. To takie wychodzenie im naprzeciw. Na przykład - jeśli osoba "A" szukając konkretnych produktów wpisze w wyszukiwarkę któreś z popularnych słów kluczowych, dzięki zabiegom optymalizacyjnym - naszą stronę znajdzie na początku listy wyszukań. Jeśli natomiast działań takich nie podejmiemy - nasza oferta pojawi się na dalszych stronach, lub nawet - wcale. A to oznacza, że nasz "A" - czyli potencjalnie zainteresowany klient nie będzie miał szans zapoznania się z nią i z pewnością nie kupi naszego produktu. - wyjaśnia Aleksandra Nieściuszko Bujnicka z firmy 2B UP CONSULTING, zajmującej się profesjonalnym doradztwem biznesowym.

Materiał zewnętrzny