Automatyzacja to hasło, które przebija się do coraz szerszego grona branż. Programowanie wybranych działań przynosi wymierne korzyści w postaci zaoszczędzonego czasu i energii, ale też przede wszystkim - zysku. Sprawdź na czym polega marketing automation i czy sprawdzi się w twoim biznesie.
Zwiększona wydajność może oznaczać większe możliwości rozwoju, ale także zrealizowanie oczekiwań klientów. Efekty automatyzacji bardzo wyraźnie widać na rynku e-commerce, gdzie marketing automation w sklepach internetowych może przynieść wiele dobrego dla biznesu.
Utrzymać konkurencyjność
Automatyzacja procesów w firmie nie jest niczym nowym. Co więcej, można stwierdzić nawet, że poprzez automatyzację nie tyle nasz biznes jest w stanie prześcignąć konkurencję, co raczej dotrzymać jej kroku. Działania marketingowe są niezwykle ważne w każdej branży. Wymagają jednak uwagi i czasu, dlatego część przedsiębiorców lekceważy moc reklamy i budowania wizerunku. Inni ignorują działania online, które według licznych badań wydatnie przekładają się na efekt sprzedażowy. Tymczasem dzięki automatyzacji marketingu nie tylko możemy sporo zyskać, ale równocześnie nie tracić czasu i energii na kolejne działania reklamowe. Warto więc poświęcić chwilę na marketing automation, zyskać trochę wiedzy i wprowadzić sprawdzone rozwiązania w życie. Jeśli zainteresował cię ten temat, sprawdź portal BusinessWeb, gdzie dokładnie wyjaśniona jest istotność automatyzacji i wszystkich walorów z nią związanych.
Oprogramowanie, które działa za ciebie
Wiele zadań związanych z marketingiem jesteśmy w stanie obecnie zautomatyzować. Co więcej, nie potrzeba do tego szeregu programów i zastępu ludzi, którzy będą czuwać nad poprawnością działania oprogramowania. W istocie dziś potrzebne jest konkretne narzędzie, które pozwoli zająć się strategicznymi elementami marketingowymi, jak chociażby:
wysyłanie wiadomości e-mail - klienci sklepów internetowych pragną otrzymać towar jak najszybciej. Równie ważna jest dla nich wiedza na temat obecnego stanu ich zamówienia. Czy dotarła wpłata? Czy towar został spakowany? Czy jest już w rękach kuriera? A może zaraz trafi do paczkomatu? Odpowiedzi na te pytania może dostarczyć sprzedawca bez większego wysiłku. Wystarczy odpowiednie ustawienie mailowe, a klient będzie na bieżąco obserwował stan swojego zamówienia, co z pewnością przypadnie mu do gustu i chętnie ponowi zakupy w naszym sklepie.
obsługa mediów społecznościowych - sztuczna inteligencja jest coraz bliżej tworzenia za nas kreatywnych wpisów na Facebooku czy robienia efektownych zdjęć na Instagramie. Póki co jednak trzeba te czynności wykonywać własnoręcznie. Jednakże niektóre z zadań związanych z mediami społecznościowymi możemy zaprogramować tak, żeby o danej porze post pojawił się na wybranym portalu, a bot odpowie klientom na najczęściej zadawane pytania lub przekieruje rozmowę do fizycznej obsługi klienta.
utrzymanie kontaktu z klientem - w dobie ogromnej konkurencji na rynku, często nawet wysoka jakość obsługi klienta może pozostać niezauważona na dłuższą metę przez klienta. Dlatego tak ważnym elementem strategii marketingowej jest utrzymanie relacji z odbiorcą usług lub towaru. Marketing automation sprawdza się doskonale także na tym polu, wysyłając regularnie maila z najnowszą ofertą lub produktami w promocji. Życzy wszystkiego najlepszego z okazji urodzin lub wysyła życzenia świąteczne.
Te wszystkie zadania wykonywane samodzielnie byłyby czasochłonne i być może nieefektywne w przełożeniu na efekt sprzedażowy. Jednak wykorzystanie narzędzi automatyzujących ten proces, oznacza maksymalną wydajność przy minimalnym nakładzie sił.
Zostaw komentarz