Platforma sklepowa Sky-Shop.pl odpowiedzią na rozwój rynku e-commerce

W 2016 roku rynek e-commerce w Polsce odnotował znaczący wzrost, jednak jak prognozują specjaliści ma być jeszcze lepiej. Wiąże się to z coraz większą popularnością zakupów przez Internet. Dlatego firmy powinny rozpocząć walkę o klienta w sieci. Jak najlepiej założyć sklep internetowy? Sytuację na rynku analizują eksperci z platformy sklepowej Sky-Shop.pl.

 

Polski segment e-commerce

 

Zgodnie z najnowszym raportem „E-commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska” 48% polskich Internautów kupuje w sieci.

gemmius ecommerce

Źródło: https://www.gemius.pl/

 

Jednak liczba konsumentów, którzy robią zakupy online wzrośnie w kolejnych latach. Związane jest to z wygodą internetowego handlu oraz korzystniejszymi cenami w sklepach internetowych niż w stacjonarnych salonach. Natomiast jak wynika z raportu Sociomantic Labs „Barometr e-commerce 2016”, wartość rynku w 2020 roku ma wynieść  63 mld zł. Co takie prognozy oznaczają dla przedsiębiorców? Zdecydowanie to dobry moment na poszerzenie kanałów sprzedaży i otworzenie sklepu internetowego. Dzięki temu firmy nie tylko zwiększą zyski, ale i odpowiedzą na potrzeby klientów, co jest istotne w świetle dużej konkurencji oraz coraz popularniejszej strategii kreowania marki. 

 

Założenie sklepu internetowego

 

Na rynku jest wiele rozwiązań umożliwiających otworzenie sklepu internetowego. Wybór odpowiedniej platformy sklepowej powinien zależeć od indywidualnych uwarunkowań e-biznesu. Dużym firmom ze skomplikowaną bazą produktową często poleca się skorzystanie z rozwiązania dedykowanego. Z kolei specjaliści z branży informatycznej zazwyczaj użytkują darmowe oprogramowania. Natomiast małe i średnie przedsiębiorstwa stawiają na gotowe platformy sklepowe, które w zamian za niską płatność abonamentu udostępniają pełne narzędzie do sprzedaży. Założenie gotowego sklepu internetowego minimalizuje barierę wejścia na rynek e-commerce z uwagi na niewielkie koszty, jakie ponosi przedsiębiorca na starcie. Ponadto, aby prowadzić e-sklep na abonament nie trzeba mieć umiejętności programistycznych – platformy są intuicyjne i proste w obsłudze. Natomiast nad hostingiem, bezpieczeństwem i rozwojem witryny czuwa zespół techników. Dużą zaletą otwarcia gotowej witryny jest również szybkość konfiguracji. Proces przygotowania sklepu do sprzedaży może trwać zaledwie dwa tygodnie. Dzięki temu marka w krótkim czasie otwiera się na nowych klientów oraz zaczyna na siebie zarabiać. Otworzenie sklepu internetowego na abonament umożliwia M platforma sklepowa Sky-Shop.pl.

 

Możliwości oprogramowania Sky-Shop.pl

 

Sky-Shop.pl to autorskie oprogramowanie dla sklepów internetowych. Marka działa już 7 lat na rynku, dlatego doskonale zna potrzeby swoich klientów i podąża za trendami w e-commerce. Dowodem na to jest nagroda dla platformy Sky-Shop.pl w prestiżowym konkursie Ekomersy w kategorii najlepsza platforma sklepowa. 

Platforma rozwija się dzięki rzeszy wykwalifikowanych programistów, którzy mają stały kontakt z użytkownikami poprzez live chat na stronie, mail i telefon. Panel administracyjny został zaprojektowany z myślą o odbiorcach – jest funkcjonalny i zarazem intuicyjny. Ponadto znajduje się w nim system pomocy, co znacznie ułatwia pracę. Zespół Sky-Shop.pl zdaje sobie sprawę, że atrakcyjna grafika sklepu internetowego ma znaczenie dla wyników sprzedaży. Dlatego ekipa wykreowała darmowe i płatne szablony wizualne, które użytkownicy za pomocą webmasterskiego edytora mogą dostosować do swoich potrzeb. Każda skórka jest przyjazna dla urządzeń mobilnych, co w dobie nowy technologii jest niezbędne. Platforma umożliwia także zarządzanie logistyką sprzedaży w cenie abonamentu czyli zintegrowanie e-sklepu z kurierami, szybkimi płatnościami i systemami księgowo-magazynowymi. Oprogramowanie daje również szerokie możliwości promocji oraz sprzedaży w wielu kanałach, np. na Allegro czy porównywarkach cen i opinii.

Na uwagę zasługują również nowatorskie funkcjonalności platformy sklepowej Sky-Shop.pl. Oprogramowanie wyróżnia się na rynku przede wszystkim modułem integracji z hurtowniami. Użytkownik za pomocą kilku kliknięć może ściągnąć do swojego sklepu produkty od dostawcy wraz z opisami, zdjęciami, cenami i innymi parametrami. Ponadto stany magazynowe aktualizują się nawet 8x na dobę, co minimalizuje prawdopodobieństwo sprzedania towaru, który chwilowo nie jest dostępny w ofercie. Imponująca jest również ilość hurtowni – Sky-Shop.pl zintegrowany jest z około 150 dostawcami, w tym drophippingowymi. Na uwagę zasługuje również moduł MultiStore, umożliwiający prowadzenie wielu sklepów internetowych w jednym panelu administracyjnym. Marka intensywnie dzieli się wiedzą z odbiorcami, co pokazuje chociażby blog Sky-Shop.pl. Specjaliści piszą artykuły, tworzą poradniki i prowadzą Webinary. Zespół wierzy, że sukces właścicieli sklepów internetowych jest ich sukcesem. Dobre wyniki internetowych sprzedawców motywują ekipę do dalszej pracy i rozwoju oprogramowania.