Reklama Google Ads

​Reklama Google Ads to kiedyś google adwords i jest to system reklamowy Google, który daje możliwość na wyświetlanie reklam tekstowej i produktowej w wyszukiwarce google, reklamy graficzne (banerowych) w sieci reklamowej Google Display Network oraz reklamy wideo w portalu YouTube.

Dzięki kampaniom Google Ads (AdWords) dociera się do użytkowników na komputerach i telefonach w tracie wyszukiwania usług lub produktów podobnych do tych, które sami reklamujemy. Reklamy Google Ads wyświetlają się w najbardziej zauważalnych miejscach w wynikach sieci wyszukiwania Google oraz na stronach internetowych reklamodawców – partnerów Google AdSense.

To elastyczna i atrakcyjna forma reklamy, która może być wyświetlana w formie m.in. tekstów (tzw. linki sponsorowane), karuzeli produktowej lub banerów. Kampanie Google Ads będą docierać zarówno do nowych użytkowników, jak i tych, którzy odwiedzili już daną stronę (w ramach remarketingu).

Jak tworzyć efektywne reklamy internetowe z Google Ads

  1. Specjalista google ads, tworząc reklamę, powinien odpowiadać na oczekiwania klientów. Warto zadać sobie takie pytania jak: Kim jest grupa odbiorców? Co Twoi klienci już uzyskali dzięki Twojej firmie lub za co jest lubiana? Co Twoi klienci chcą uzyskać dzięki kontaktowi z Twoją firmą? Kiedy i w jakim celu potencjalni klienci mogą szukać Twojego produktu, lub usługi?
  2. Możesz przyjrzeć się reklamom firm podobnych do Twojej, aby zorientować się, w jaki sposób konkurencja z branży zwraca się do potencjalnych klientów. To idealny sposób, aby dowiedzieć się, jakie komunikaty lub strategie będą efektywne, ale także jak stworzyć reklamę Google, która będzie oryginalna i wyróżniająca się na tle innych. To bardzo ważne, aby nie kopiować w pełni rozwiązań konkurencji. Twoja firma jest wyjątkowa i to, jak zwraca się do klientów, też powinno być niepowtarzalne.
  3. Dobrą strategią podczas tworzenia reklamy internetowej jest zawarcie w niej „wezwania do działania”, czyli jasnego i zwięzłego komunikatu, który mówi odbiorcy, co powinien zrobić po obejrzeniu reklamy. Oto kilka przykładów takiego wezwania: złóż zamówienie, kup teraz, kup jeszcze dzisiaj, zapisz się, uzyskaj wycenę, zarezerwuj teraz. Wezwania do działania w dokładny sposób pokazują, jaki krok musi zrobić, aby kontynuować kontakt z firmą. Z kolei użycie takich słów jak „tylko dziś” skłania do szybkiego działania. Ważną informacją może być przekazanie klientowi sugestii, że dana propozycja jest dostępna tylko przez dany czas, co może go skłonić do szybszego działania. Można na przykład opisać ofertę słowami „Tylko w sierpniu”, „Oferta ważna do [...]” itp. Ważne jest też podążanie za aktualnymi trendami i sezonami zakupowymi. Jeśli sprzedajesz stroje, które mogą posłużyć jako efektowne przebranie, napisz reklamę i uruchom kampanię kilka tygodni przed Halloween. Jeśli nastawiasz się na święta Bożego Narodzenia, ogłoś specjalne promocje z tej okazji już w listopadzie.
  4. Twoja reklama internetowa musi być przejrzysta i jasno informować potencjalnego klienta, co znajdzie w Twojej witrynie. Pierwsza strona, którą użytkownik zobaczy po kliknięciu reklamy, nazywa się „stroną docelową”. Treść powinna odpowiadać informacjom, które zostały zawarte w reklamie, którą kliknął użytkownik. Dobrą praktyką podczas tworzenia reklam Google jest napisanie osobnego tekstu dla każdej grupy reklam. 
  5. Reklamy tekstowe Google Ads są raczej krótkie. Można posiadać świetne pomysły, ale prawdopodobnie w reklamie nie będzie na nie miejsca. Dlatego skup się na głównych korzyściach i zaletach swojej oferty, a następnie umieść w reklamie zwięzłe informacje na ten temat. Dzięki takim informacjom potencjalni klienci będą wiedzieć, że znajdą u Ciebie konkretny produkt, po jaki przyszli i zamierzają kupić, uzyskają informację itp.
  6. Jeśli masz konto Google Ads, wiesz już, jakie słowa kluczowe i frazy wpisuje użytkownik, gdy chce znaleźć dany produkt lub usługę. Uwzględnienie ich w tekście reklamy sprawi, że Google pokaże Twoją reklamę, gdy ktoś wpisze w wyszukiwarce występujące w niej słowo kluczowe. Dlatego też używanie w tekście reklamy wybranych przez Ciebie słów kluczowych jest dobrym sposobem na ułatwienie potencjalnym klientom dotarcie do Twojej firmy.
  7. Pamiętaj o poprawności językowej Używaj w reklamach poprawnej pisowni, gramatyki i właściwego formatowania tekstu. Jeżeli tekst reklamy zawiera wielkie litery, spacje lub inne znaki, niezgodne z zasadami języka polskiego, ryzykujesz nie tylko to, że klienci raczej nie będą traktować firmy poważnie, ale mogą również nie zrozumieć konkretnej reklamy. Reklama powinna być tworzona zgodnie z zasadami Google Ads, które powstały po to, aby użytkownicy mieli jak najlepsze skojarzenia podczas korzystania z wyszukiwarki Google. Nie przestrzeganie tych zasad może skutkować nawet blokadą konta.
  8. Istnieje dużo sposobów, aby tworzyć doskonałe reklamy w sieci, nie ma na nie jednego, uniwersalnego sposoby, który zawsze odnosiłby sukces. Najlepsze możliwe rozwiązanie dla firm znajdzie się po zastosowaniu metody prób i błędów. 

Artykuł sponsorowany