W zasadzie "po co mi te social media"?

Choć przywykliśmy już do tego, że nasz świat został zdominowany przez media społecznościowe, wciąż wiele osób nie zdaje sobie sprawy z tego, jak mocno działania marki w social mediach wpływają na jej wyniki sprzedażowe. Inni twierdzą, że w mediach społecznościowych wystarczy po prostu być obecnym. Dlaczego warto zainwestować w social media?

Social media – bądź tam, gdzie twoi odbiorcy

O osobach, które nie mają konta na Facebooku, żartobliwie mówi się, że nie istnieją. W ostatnich kilku latach media społecznościowe mocno zdominowały nasze codzienne życie, a co za tym idzie – również świat marketingu. Facebook oraz inne portale społecznościowe stały się nie tylko źródłem rozrywki i codziennych kontaktów. To przede wszystkim sposób na realizację różnorodnych potrzeb, a także cenne źródło informacji na temat firm, z którymi chcemy nawiązać współpracę.

Nic więc dziwnego, że obecność w mediach społecznościowych stała się obowiązkową pozycją dla każdej marki. W końcu w marketingu chodzi przede wszystkim o to, by być tam, gdzie odbiorcy. Social media, w których z roku na rok spędzamy coraz więcej czasu, stały się więc świetnym narzędziem do budowania wizerunku, aktywnego kontaktu z klientami oraz wspierania sprzedaży poprzez aktywną promocję swoich produktów i usług.

Ważne jednak, by nie ograniczać się jedynie do Facebooka. W zależności od specyfiki branży oraz odbiorców, marka powinna być obecna również w innych kanałach, takich jak Instagram, Tik Tok, YouTube, Pinterest, Twitter czy nawet LinkedIn.

Obecność marki w social mediach to nie wszystko

Niestety, samo „bycie” w mediach społecznościowych to za mało. Jeśli profil firmy będzie świecił pustkami, a wszelkie próby kontaktu użytkowników z marką będą skrzętnie ignorowane, można sobie poważnie zaszkodzić. Dlatego jeśli już podejmiemy decyzję o prowadzeniu profilu marki w social mediach, musimy być konsekwentni i regularni. Tylko w ten sposób zyskamy przychylność odbiorców i zbudujemy zaangażowaną społeczność.

Social media to także świetny sposób, by wzmocnić rozpoznawalność marki i stworzyć pozytywny wizerunek. Dobrze wykorzystując media społecznościowe możemy łatwo dotrzeć do potencjalnych klientów i pozostawać z nimi w kontakcie. Należy jednak pamiętać, że duże zasięgi i zaangażowana społeczność to miecz obosieczny – łatwo o kryzys, który może mocno nadszarpnąć nasz wizerunek. Dlatego ważne jest, by za prowadzenie profili w mediach społecznościowych odpowiedzialne były osoby, które są prawdziwymi specjalistami w temacie.

Artykuł partnera