Czym charakteryzuje się long tail seo?

Pozycjonowanie na długie frazy

Pozycjonowanie stron internetowych z zastosowaniem tak zwanego long tail seo nie jest rozwiązaniem nowym. Ciągle jednak pojawiają się nowe pytania dotyczące zarówno samej metody, jak i jej skuteczności. Warto więc zastanowić się nad tym, w jakich okolicznościach należy skoncentrować się na długich frazach podczas promowania firmowej strony www i kiedy takie działanie jest nam w stanie zagwarantować najbardziej spektakularne rezultaty.

Co warto wiedzieć o long tail seo?

Long tail znany też jako długi ogon to termin wykorzystywany do opisania dłuższej frazy do wyszukiwania. Okazuje się, że osoby korzystające z Internetu coraz częściej posługują się sprecyzowanymi wyrażeniami chcąc znaleźć dokładnie te informacje, które interesują je w największym stopniu. Przeszukując wyniki wyszukiwania można natrafić na ogromną ilość treści pozbawionych jakiejkolwiek wartości, sprecyzowanie frazy zwiększa więc prawdopodobieństwo tego, że nie natknie się na przypadkowe witryny, ale na te, które oferują oczekiwane towary oraz usługi. Klient trafia dokładnie w to miejsce, którego poszukiwał, co zwiększa szansę na udaną transakcję.

Skuteczne przygotowywanie fraz

Jeśli liczymy na skuteczne wypozycjonowanie strony musimy mieć świadomość tego, że sama strategia long tail powinna być starannie obmyślona. Nietrudno domyślić się, że pierwszym krokiem na tej drodze jest zarówno analiza samej branży, jak i własnej domeny. Nie można mówić o pozycjonowaniu zakończonym sukcesem, jeśli nie wiemy, czego poszukują nasi klienci. Tu pomocna może okazać się między innymi ankieta ułatwiająca wyszukanie niszy w branży. Ułatwi ona zarówno dopracowanie frazy, jak i trafienie do oczekiwanej grupy docelowej. Pewne znaczenie ma także analizowanie działań podejmowanych przez naszych konkurentów. Jeśli chcemy promować stronę www, nie powinniśmy ograniczać się przy tym do ich kopiowania. Analiza jest niezbędna, najlepiej jednak, jeśli stanie się ona inspiracją dla indywidualnych działań, to bowiem właśnie wyróżnienie naszej firmy na tle konkurencji przyniesie nam największe zyski. Jeśli przeanalizujemy branżę i jej działania, pomoże nam to w opracowaniu długoterminowej strategii promowania strony. Specjaliści zawodowo zajmujący się pozycjonowaniem przestrzegają jednak, że long tail nie musi być już rozwiązaniem tak skutecznym, jak miało to miejsce przed kilkoma laty. Nie oznacza to jednak, że należy się od niego odwracać, strategia ta nadal niesie bowiem za sobą szereg korzyści.

Czego możemy spodziewać się po long tail seo?

Największą korzyścią płynącą ze stosowania long tail seo wydaje się zwiększenie ruchu na stronie www generowanego przez osoby zainteresowane konkretną ofertą. Dzięki temu rośnie szansa na wzrost sprzedaży, a taki jest przecież nadrzędny cel wszystkich firm działających w Internecie. Nie bez znaczenia jest również realna szansa na wybicie się wśród konkurencji, a także zwiększenie atrakcyjności strony dla robotów Google, co sprawia, że sam efekt pozycjonowania wyjątkowo szybko staje się widoczny, a sama pozycja stabilizuje się. Również osoby, które odwiedzają stronę www potrafią dzięki long tail seo zmienić swoje zachowanie, zaskoczeniem nie powinno być zatem to, że zaczynają spędzać na niej zdecydowanie więcej czasu niż miało to miejsce wcześniej. Plusem long tail seo jest również to, że mamy do czynienia z bezpieczną techniką pozycjonowania.

Czy long tail seo zawsze się sprawdza?

Osoby, które zastanawiają się nad wykorzystaniem long tail seo w praktyce powinny być świadome tego, że mamy do czynienia z metodą znajdującą zastosowanie przede wszystkim w odniesieniu do największych serwisów, a więc takich, które maja nie tylko wiele produktów, ale i podstron. W takim przypadku niemal każda podstrona może być z powodzeniem pozycjonowana na inną bardzo długą frazę. Najczęściej dzieje się tak w przypadku dużych sklepów internetowych, choć long tail seo jest tez wykorzystywane przez serwisy ogłoszeniowe. Można jednak domniemać, że z czasem liczba stron zainteresowanych skorzystaniem z tej metody będzie jedynie rosła, co może stanowić odpowiedź na zmieniające się zachowanie użytkowników Internetu.